کودکان تشنه حقیقت‌اند و به دنبال شادی و نشاط

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور پیامی، با تاکید بر این‌که کودکان طالب حقیقت و به دنبال شادی و نشاط هستند، هفته‌ ملی کودک را فرصتی دانسته برای این‌که به بچه‌ها از دریچه تازه‌ای عشق ورزید و طور دیگری آنها را دید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده همزمان با فرارسیدن ۱۶ مهر، روز جهانی کودک و اولین روز از هفته‌ ملی کودک، پیامی خطاب به عموم علاقه‌مندان دنیای کودکی و دست‌اندرکاران فرهنگ و هنر کودک صادر کرد.
متن پیام مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰ به این شرح است:
امروزه پیشرفت روزافزون کشورهای توسعه یافته به میزان اهمیت و توجهی است که برای کودکانشان قائل هستند و به طور قطع جامعه‌ای که زمینه رشد و شکوفایی کودکان را بهتر و بیشتر فراهم آورده باشد، جامعه‌ای با نشاط، سرزنده، با انگیزه و آگاه را فراروی خود قرار داده است.
فرصت‌سازی، داشتن برنامه برای پرورش و ارتقاء سطح بینش و آگاهی کودکان با در نظر گرفتن بسط ارزش‌ها و باورهای دینی، معنوی و هویتی، بدون تردید تضمین کننده نسلی متعهد، آگاه، با نشاط و مهرورز خواهد بود.
هفته ملی کودک بهانه و فرصتی مغتنم است تا چشم‌ها را شست و کودکان را جور دیگری دید و به نیازهای ویژه‌شان توجه کرد و در یک جمله آن‌ها را بیشتر فهمید. این فهم و درک و تفاهم می‌تواند به درستی نوع روابط اجتماعی آینده‌سازان این مرز و بوم را بنیان نهد.
هفته ملی کودک فرصتی است تا از کودکان بیاموزیم و یاد بگیریم که از بدی‌ها دور باشیم و مهربانی، رفیق همیشگی راهمان باشد.
حضرت رسول اکرم(ص)، پیامبر مهر و مهربانی و دوستدار کودکان می‌فرمایند: به کودکان خود بنگرید و از آنان بیاموزید.
برای پرورش روح و جسم کودکان باید دغدغه داشت و برنامه. باید با بالا بردن اعتماد به نفس، خودباوری، ایجاد انگیزه و نشاط در وجودشان انسان‌هایی توانمند، قوی، صاحب‌اندیشه و متعهد را به جامعه هدیه کرد و این وظیفه مسئولان، فعالان حوزه کودک و سیاست‌گذاران است.
رهبر معظم انقلاب هم به درستی به اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه متذکر شدند که: «امروز کلید پیشرفت این کشور به میزان زیادی دست شماست. شما می‌توانید این نسل را یک نسل پیشرونده، امیدوار، پرشوق، معتقد به خود و معتقد به ارزشهای اسلامی و ملی خود بار بیاورید.»
هفته ملی کودک، فرصتی است برای اینکه به بچه‌ها از دریچه تازه‌ای عشق ورزید و طور دیگری آن‌ها را دید.
کودکان تشنه حقیقت‌اند و به دنبال شادی و نشاط و نیازمند توجه و محبت.
زمانی می‌توانیم جامعه و جهانی آکنده از زیبایی‌ها و سراسر خیال و نشاط برای کودکان رقم بزنیم که نیازهای به‌روز آنها را بشناسیم و با توجه به شناخت دنیا و ایمان به توانمندی‌هایشان شرایط شکل‌گیری شخصیت پایدار آنها را رقم بزنیم و چه بهانه‌ای بهتر از هفته ملی کودک که در این مسیر بتوانیم گامهای اساسی برداریم.
امیدوارم هفته ملی کودک امسال با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی و با مهرورزی، عشق و توجه به کودکان، دستاوردی ارزشمند چون لبخند رضایت حضرت دوست را برایمان در پی داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =