تربیت نسل توانمند و توسعه‌خواه از کودکی آغاز می‌شود

استاندار کرمان گفت: کودکان، معماران آینده و مدیران فردای کشورند و دوران کودکی بهترین فرصت برای تربیت نسل توانمند و توسعه‌خواه است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان در پیامی به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک تصریح کرد: «روز جهانی و هفته ملی کودک، فرصتی است تا بیش از پیش بر تصمیم‌هایی که می‌گیریم تمرکز و دقت کنیم زیرا آینده‌ی کودکان، تحت تاثیر تصمیم‌های امروز ماست و باید در راستای ارتقای حقوق کودکان و ایجاد فضایی با نشاط، خلاق و پویا برای فراهم آوردن آینده‌ای درخشان و تربیت نسلی منطبق بر آموزه‌های دینی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی تلاش کنیم.»

استاندار کرمان در ادامه با مهم خواندن ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: این مکتب آموزه‌های بسیاری برای کودکان دارد و باید با ظرافت به ترویج آنها برای کودکان همت گماشت، حتی بزرگترها باید در برخورد محبت‌آمیز و شیوه ارتباط با کودکان حاج قاسم را الگوی خود قرار دهند که با کودکان بسیار مهربانانه رفتار می‌کرد.

دکتر زینی‌وند با بیان اینکه استان کرمان بویژه در عرصه ادبیات کودک و نوجوان، چهره‌های صاحب نام و موفقی دارد افزود: «کرمان می‌تواند با برنامه‌ریزی، اجرای رویدادها و تاسیس رشته‌های دانشگاهی مرتبط به مرکزی تاثیرگذارتر در عرصه ادبیات کودک و نوجوان تبدیل شود.»

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کرونا برای اقشار و سنین مختلف از جمله کودکان، تبعاتی داشت تصریح کرد: به دلیل آسیب‌پذیری کودکان لازم است در همه زمینه‌ها به نیازهای کودکان توجه‌ای ویژه داشت تا زندگی آنها در ابعاد گوناگون سالم و پرنشاط باشد.

استاندار کرمان در بخش دیگری ازپیام خود خاطر نشان کرده است: «ذهن توسعه‌گر در کودکی شکل می‌گیرد. رسیدن به توسعه بدون توجه به دوره کودکی و اهمیت آموزش و تربیت نسل توسعه‌خواه ممکن نیست و از این جهت نقش خانواده و به خصوص مادران، آموزش و پرورش و آموزش‌های قبل از دبستان و شیوه‌های آموزش بسیار حائز اهمیت است.

در پایان پیام دکتر علی زینی‌وند آمده است: اینجانب ضمن تبریک روز جهانی کودک به همه کودکان عزیز دیار کریمان و خانواده‌های آنها از خداوند متعال، سلامتی و سرافرازی مردم و به ویژه کودکان عزیز را مسالت دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =