کد خبر: 308505
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
بازدید 372
فعالیت‌های مراکز کانون سمنان در هفته‌ی ملی کودک

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان در هفته‌ی ملی کودک با برپایی نمایشگاه، حضور در مدارس و دعوت از دانش‌آموزان به اجرای فعالیت‌های متنوع و نشاط‌آفرین پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته‌ی ملی کودک، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی، یک شاهرود، مهدی‌شهر، یک سمنان و آرادان با حضور در مدارس یا دعوت از دانش‌آموزان در قالب بازدید از مرکز به اجرای فعالیت‌های شاد و متنوع فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند.

بر اساس این گزارش، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی با همکاری ابراهیم اصغریان مربی کتابخانه سیار روستایی در راستای ویژه‌برنامه‌ی «تا هستم، می‌توانم» با حضور در مدرسه شهید طاهری برای دانش‌آموزان کلاس اولی به اجرای برنامه‌های شاد و کتاب‌محور پرداخت.

نشست آموزشی «مهارت فرزندپروری» ویژه مادران اعضا در چهارمین‌روز از هفته‌ی ملی کودک با دعوت از طیبه گلچین روانشناس و با تعامل مرکز بهداشت شهرستان در سالن اجتماعات سیدعلی حسینی مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی برگزار شد.

گلچین در بخشی از این نشست درخصوص مهارت‌های فرزندپروری، کودک و فضای مجازی، چگونگی برقراری ارتباط دوستانه با اعضا و مشورت‌کردن با ‌آن‌ها در کارها، پرورش روحیه‌ی اعتماد به نفس با تشویق والدین و... سخن گفت.

ویژه‌برنامه‌ی «یه حس خوب » نیز با تعامل اداره بهزیستی میامی و با دعوت از اعضای فراگیر مدرسه باغچه‌بان در کانون پرورش فکری این شهرستان برگزار شد و مربیان ضمن معرفی کانون و کارگاه‌های متنوع آن به اجرای فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش فیلم، بازی‌های گروهی، مسابقه و... پرداختند و در پایان از سوی مسئولان حاضر در برنامه از تمامی کودکان تجلیل شد.

ملیحه آقاحسینی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود با حضور در مدارس این شهرستان ضمن تبریک هفته‌ی ملی کودک، معرفی کانون و جذب عضو به قصه‌گویی پرداخت.

محبوبه حیدریان مسئول کانون مهدی‌شهر از برگزاری نمایشگاه «رنگ خوش زندگی» شامل مجموعه‌آثار اعضا در قالب کاردستی، ادبی، سفال، نقاشی، اوریگامی و... خبر داد و گفت: در آیین گشایش نمایشگاه که والدین اعضا و مسئولان ارشد شهرستان حضور داشتند از سوی مربیان و اعضا برنامه‌هایی مانند معرفی شهید علی لندی، قرائت بیانیه هفته‌ی ملی کودک، خوانش متن ادبی توسط امیرحسین مسلمان، معرفی کتاب، شعرخوانی، قرائت دل‌نوشته‌ی عضو کودک دارای نیازهای ویژه، شاهنامه‌خوانی، تجلیل از برگزیدگان مرحله‌ی استانی جشنواره‌ی قصه‌گویی، تجلیل از مربیان و برگزیدگان مسابقه‌ی روزهای قرنطینه، اجرا شد و در گوشه‌ای از نمایشگاه اعضا در ایستگاه «سجاده‌ی کودکی»، احساسات خود را بیان کردند.

راحله رجبی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان با حضور در مدرسه انقلاب اسلامی به اجرای فعالیت‌های شاد و متنوع مانند شعرخوانی، قصه‌گویی، مسابقه، بازی و معرفی کارگاه‌های تخصصی و عمومی برخط پرداخت.

دانش‌آموزان پایه اول و سوم دبستان امام محمدباقر(ع) کهن‌آباد نیز در چهارمین‌روز از هفته‌ی ملی کودک از کانون آرادان بازدید کردند.

بیتا نشان‌شاهجویی مسئول کانون آرادان در این برنامه با تأکید بر این‌که شاد زیستن حق کودکان است و رنگ پوست تعیین‌کننده‌ی برتری و یا دریافت حقوق بیش‌تر نیست، به معرفی کانون و فعالیت‌های مربیان در این محیط فرهنگی و هنری پرداخت.

نمایش فیلم، قصه‌گویی اسماعیل قندالی مربی کتابخانه سیار روستایی، هم‌خوانی شعر و... از دیگر بخش‌های این بازدید بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =