فعالیت چهل‌ساله بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری مرور می‌شود

همایش «نامه‌های ماندگار» با حضور اعضای پرورش‌یافته و کارشناسان پیشکسوت بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کرمان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، همزمان با فرارسیدن هفته ملی کودک بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان همایش «نامه‌های ماندگار» را با حضور اعضای پرورش‌یافته این بخش و کارشناسان و مربیان پاسخگوی پیشکسوت بخش مکاتبه‌ای ۲۲ مهر ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار می‌کند.

بنابر این خبر، بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی استان کرمان یکی از قدیمی‌ترین واحدهای ادبی کشور است که در آغازین روزهای این فعالیت از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور، مکاتبات خود را با پوشش دانش‌آموزان استان‌های کرمان و هرمزگان آغاز کرد.

این در حالی است که، دانش‌آموزان استان‌های کرمان و هرمزگان به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار که علاقمند به نوشتن شعر و داستان بودند و دسترسی حضوری به کتابخانه‌های کانون پرورش فکری و مربیان تخصصی را نداشتند از طریق مکاتبه و نوشتن نامه از آموزش‌های کارشناسان این حوزه در طول سالیان دانش‌آموزی و حتی دانشجویی بهره برده و در جشنواره‌های ادبی کشوری مختلف حائز رتبه‌های برتر شدند.

بر همین اساس، به مناسبت چهلمین سالگرد راه‌اندازی بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، آفرینش‌های ادبی کانون کرمان قصد دارد به بهانه هفته ملی کودک با برگزاری همایش «نامه‌های ماندگار» از مرحوم آذر جلال کمالی، بهجت مسجدی، بتول اخضمی، فاطمه جعفرزاده، مریم ضمانتی یار، مریم حجت، دنیا شفیعی، فاطمه شهبا مربیان دلسوز ، بی‌ادعا و پیشکسوت این بخش تقدیر کند.

این فعالیت باقدمت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنان از فعالیت‌های پرجاذبه و پرطرفدار کانون است و همچنین مربیان سیار روستایی و شهری کانون برای شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان ساکن مناطق کم برخوردار و علاقمند به شعر و داستان تلاش ویژه‌ای انجام داده‌ و حلقه وصل‌کننده این بچه‌ها به بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون بودند.

همچنین بخش مکاتبه‌ای کانون کرمان با تعاملی که با سایر ارگان‌های خدمت‌رسان چون کمیته امداد امام خمینی(ره)، دفاتر تسهیل‌گری استانداری در مناطق پرخطر و حاشیه شهر و ... دارد، اقدام به شناسایی دانش‌آموزان محروم، علاقمند و مستعد در حوزه ادبیات، شعر و داستان کرده است و با ارسال کتاب و منابع آموزشی و برگزاری مسابقات ویژه و راهنمایی‌های تخصصی کارشناسان این واحد در تلاش است در آینده‌ای نزدیک بچه‌های آینده‌داری مانند سایر اعضای قدیمی به جامعه ادبی کشور معرفی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =