نشست هم‌اندیشی «اقدام پژوهی» ویژه رابطان پژوهشی کانون استان اردبیل

نشست هم‌اندیشی «اقدام پژوهی» ویژه رابطان پژوهشی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در آغاز این نشست زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان با اشاره به اینکه پژوهش عامل رشد و توسعه در همه حوزه‌های علمی و اجرایی است، اظهار داشت: در کانون پرورش فکری، پژوهش و فعالیت‌های پژوهشی جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد و با توسعه پژوهش در مراکز فرهنگی هنری کانون، زمینه‌ی تحقق جامعه‌ی دانایی‌محور فراهم می‌شود؛ لیکن این مقوله می‌بایست به‌طور جدی موردتوجه مربیان و به ویژه رابطان پژوهشی مراکز فرهنگی هنری قرار گیرد.

احدزاده هم‌چنین بر فراهم آوردن زمینه ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی و تقویت سازوکارهای انگیزشی این فعالیت در کانون تأکید کردند.

مریم علایی کارشناس آموزش و پژوهش استان نیز ضمن بیان اینکه عظمت دانش در پژوهش است و کسی که انضباط اندیشیدن دارد، هر کاری را بهتر انجام می‌دهد؛ پژوهش محوری را رکن مهم و مبنای فعالیت‌های کانون پرورش فکری خوانده و هدفمند نمودن فرایند پژوهش و استفاده بهینه از آثار پژوهشی را اصل مهم در جهت تقویت حوزه پژوهش برشمرد.

در این نشست در خصوص طرح‌های اقدام پژوهی مراکز و شیوه‌نامه‌ دوره‌ سیزدهم ویژه‌برنامه‌ هفته‌ پژوهش و روند اجرای آن بحث و گفتگو شد و در ادامه اعضای نهاد اقدام پژوهی استان به ارایه گزارش از عملکرد پژوهشی مراکز تحت نظارت خود پرداخته و دیدگاه‌ها و پیشنهادانشان را در مورد آثار اقدام پژوهی مربیان اقدام پژوه بیان کردند.

کارشناس آموزش و پژوهش در پایان ضمن قدردانی از حمایت و راهنمایی اعضای نهاد اقدام کانون استان اردبیل، به تقویت دانش‌پژوهشی تأکید و به مربیان پیشنهاد داد تا با تعامل بهتر با اعضای نهاد در جهت ارتقا و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پژوهشی مراکز تلاش نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =