لزوم توجه افکار عمومی به خصوص رسانه‌ها به اهمیت دوران کودکی

هم‌زمان با هفته ملی کودک، روز ۲۲ مهر با شعار «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» ویژه‌برنامه‌ای با حضور اعضا، اولیا و مسوولان دستگاه‌های اجرای، در سالن آمفی‌تئاتر استاد جعفر ابراهیمی«شاهد» کانون پرورش فکری اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در ابتدای برنامه زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان در سخنانی لزوم توجه افکار عمومی به خصوص رسانه‌ها را به اهمیت دوران کودکی خواستار شد.

احدزاده تصریح کرد: فراهم‌سازی محیطی مناسب برای رشد و بالندگی نسل کودک و نوجوان، یکی از شاخص‌های مهم جوامع توسعه‌یافته است و باید هم‌گرایی و هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در این راستا باشد.

مدیرکل کانون استان تجلیل از اعضای برگزیده در مهرواره‌ها، فستیوال‌های ملی و بین‌المللی را هدف از اجرای این ویژه‌برنامه عنوان و اضافه کرد: شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» زمانی تحقق می‌یابد که آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی به کودکان الزامی شود.

در این ‌برنامه، استاد جعفر ابراهیمی«شاهد» مهمان ویژه‌ی این مراسم بود که به صورت پخش زنده و آنلاین در محیط اسکای‌روم با اعضا و مدعوین به گفتگو نشست. وی پس از شعرخوانی به مناسبت هفته ملی کودک، به بیان خاطرات دوران کودکی خود پرداخت.

در ادامه کلیپ نمایشگاه مجازی آثار اعضای مراکز کانون استان به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کودک کاری از مهدی جاوید، مربی مسوول مرکز شماره ۳ اردبیل، پخش شد و یحیی یوسفی‌اصل به عنوان مجری برنامه به همراه کیوان باقلاچی در قالب «مجری- بازیگر» به اجرای نمایش طنز با محوریت حقوق کودک پرداختند.

هم‌چنین طی مراسمی از کتاب شعر «کرگدن مادر بود» اثر جدید لیلا فرید، مربی مسوول مرکز شماره دو کانون پرورش فکری اردبیل نیز رونمایی شد و وحید ضیائی(شاعر، پژوهشگر، منتقد ادبی و روزنامه‌نگار) در خصوص کودک و رسانه سخن به میان آورده و به نقد و بررسی کتاب شعری فوق پرداخت.

گفتنی‌است، خوانش آثار ادبی اعضا و اهدای جوایز به برگزیدگان فراخوان‌های ادبی و هنری؛ استانی، کشوری و بین‌المللی شامل: ستاره‌های بی‌نشان، دنیای ما زیباست، دست‌های پاک، ما می‌توانیم، عشق قافله‌سی و تقدیر از آن‌ها پایان‌بخش برنامه بود.

لطفا گزارش تصویری این برنامه را این‌جا مشاهده نمایید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =