موفقیت دو تصویرگر ایرانی در دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا

کتاب‌های «تو یک جهانگردی» به تصویرگری غزل فتح‌الهی و «سیمرغ» به تصویرگری محمد بررنگی موفق به دریافت جایزه پلاک دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، طی اعلام رسمی دوسالانه براتیسلاوا در روز ۲۳ مهر ۱۴۰۰ (۱۵ اکتبر ۲۰۲۱) جایزه بزرگ این جشنواره به «الینا ادریزلا» از کشور اسپانیا اختصاص پیدا کرد.

بر این اساس، تصویرگرانی از کشورهای مکزیک، فرانسه، کره، روسیه و چین سیب طلایی را دریافت کردند و همچنین تصویرگرانی از کشورهای ژاپن، آفریقای جنوبی، مکزیک و دو تصویرگر از ایران موفق به دریافت پلاک دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا شدند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نماینده ایرانی این مسابقه در هر دوره با اعلام فراخوان به ناشران و جمع‌آوری آثار برگزیده تصویرگران ایرانی، اقدام به برگزاری نشست داوری با حضور تصویرگران و کارشناسان این حوزه می‌کند.

در این دوره از مسابقه، تعداد ۱۸ کار (۱۱۰ تصویر) از ۱۵ تصویرگر به این جشنواره ارسال شد که «تو یک جهانگردی» نوشته شهرزاد شهرجردی به تصویرگری غزل فتح‌الهی از انتشارات فاطمی و «سیمرغ» به نویسندگی مرجان فولادوند به تصویرگری محمد بررنگی برگرفته از منطق‌الطیر عطار نیشابوری از انتشارات مدرسه توانستند پلاک این رویداد هنری را برای کشور ایران به ارمغان بیاورند.

نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا هر دو سال یک بار در جمهوری اسلواک آثار تصویرگران کتاب‌های ویژه کودکان را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه همگام با اهداف یونسکو، کمیته کتاب برای نسل جوان IBBY، کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌هایی مرتبط با هنرهای زیبا امکان رویارویی تصویرگرها را فراهم کرده و شرایط را برای ارزیابی آثار و در نتیجه توسعه و پیشرفت این هنر را فراهم می‌کند.

گفتنی است به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا جلسه داوری بین‌المللی این مسابقه و ارائه مقاله در سمپوزیوم براتیسلاوا به صورت مجازی برگزار و کارگاه تصویرسازی آلبین برونوفسکی منتفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =