نمایشگاهی مجازی از آثار برتر دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا

در قالب سه نمایشگاه مجازی، آثار برتر تصویرگران ایران و اسلواک در دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا و کتاب‌های برگزیده کانون در رویدادهای بین‌المللی در کنار کتاب‌های ایرانی کانون که حق نشر آن‌ها از سوی ناشران خارجی خریداری شده، در هفته ملی کودک به نمایش عمومی در می‌آید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ نمایشگاه آثار تصویرگری ۱۳ تصویرگر ایرانی و تعدادی از تصویرگران خارجی که در دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا حضور داشته‌اند، در پایگاه کانون به نشانی kanoonnews.ir اکران می‌شود.

در همین حال، در بخش «بچه‌های جهان این کتاب‌های کانون را خوانده‌اند»، مجموعه‌ای از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در سال‌های متمادی حق انتشارشان به برخی ناشران جهان فروخته و به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر شده‌اند، یک‌جا رونمایی می‌شوند.

فهرست کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در مسابقات بین‌المللی جوایزی دریافت کرده‌اند، سومین بخش از این نمایشگاه مجازی است که از ۱۶ مهر در پرتال کانون رونمایی شده است.

در بخش کتاب‌های برگزیده کانون در جشنواره‌های بین‌المللی، آثاری از نادر ابراهیمی، سیاوش کسرایی، نیما یوشیج، م. آزاد، بیوک ملکی، فریده فرجام، سیروس طاهباز، جواد مجابی، عباس یمینی‌شریفی، نورالدین زرین‌کلک، مرتضی اسماعیل‌سهی، افسانه شعبان‌نژاد، بهرام بیضایی، بهرام خائف، جمشید سپاهی، غلامرضا امامی، ناهید حقیقت، تقی کیارستمی، سرور پوریا، اسدا... شعبانی، ناصر کشاورز، مجید نفیسی، غلامحسین ساعدی و محمد علی سپانلو در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

کتاب‌های رضا موزونی، سوسن طاقدیس، فرهاد حسن‌زاده، آناهیتا تیموریان، مصطفی رحماندوست، مرجان فولادوند و کلر ژوبرت نیز در بخش آثار ترجمه و فروش حق نشر به نمایش در می‌آید.

هفته ملی کودک، یادآوره شهید علی لندی از ۱۶ تا ۲۲ مهر به شکل مجازی و حضوری با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در حال برگزاری است و طی آن، علاوه بر بخش نمایشگاهی، پخش سرودها، پخش روزانه فیلم سینمایی و تئاتر آنلاین، فیلم اجرای قصه‌گویان برگزیده دوره‌های مختلف جشنواره بین‌المللی‌ قصه‌گویی و گالری نقاشی‌ها و آثار کودکان پیش‌بینی شده است.

اخبار رویدادهای هفته ملی کودک در سراسر کشور در پایگاه خبری کانون به نشانی kanoonnews.ir منتشر می‌شود.

برای بازدید از این نمایشگاه مجازی اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =