کد خبر: 309015
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
بازدید 572
دماغ بزرگ کاریکاتورها راوی دروغ‌های باورپذیر

سیدوحید آرمون عضو ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زرند مسیر موفقیت‌هایش را برای اعضای امروز این مرکز فرهنگی‌هنری تشریح کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، سیدوحید آرمون در دوازدهمین روز از تیرماه سال ۱۳۸۰ شمسی تصمیم گرفت عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زرند شود و زمانی که پا به کانون گذاشت «گردونه تصویر» را دید که بچه‌ها دور آن جمع می‌شدند و تصویرهای به حرکت درآمده را می‌دیدند و شگفت‌زده و هیجان‌زده می‌شدند. او هم علاقه‌مند و جذب‌شده بعد از آن تصمیم گرفت شبیه آن را بخرد و هر روز تصویرهای جان‌گرفته آن را ببیند. یک روز هم مجله گل‌آقا را با تصویرهای شگفت‌انگیزش دید و از همان زمان علاقه‌مند به هنر کاریکاتور شد. کاریکاتورها پر از شگفتی بودند و در دلشان داستان‌های جذابی داشتند. اگر چه اکثر آن‌ها دماغ‌شان مثل پینوکیو بزرگ بود ولی دروغ‌هایشان باورپذیر بود. او با کتاب‌های امیلی و وروجک، آقای نجار و قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب حال خوش کودکی را فهمید و رنگ خوش زندگی‌اش را رنگین‌کمانی کرد. او حالا می‌داند دنیای کودکی به اندازه بزرگسالی جدی است و اگر آن روز شوق کودکی‌اش برافروخته نشده بود شاید برگزیده جشنواره‌های مختلف نمی‌شد.

بنابر این خبر، سیدوحید آرمون برگزیده ۴۵ جشنواره ملی و بین‌المللی کاریکاتور در هفته ملی کودک دوباره چون سال‌های کودکی مهمان مرکز فرهنگی‌هنری کانون زرند شد. با کوله‌باری از طرح‌ها و آثار چاپ شده در مجلات مختلف از جمله مجله فرفره آمده بود. از مسیر پر هیجان و شیرین کانون تا بازار کار گفت و مسیر حال خوش کودکی تا رنگ خوش زندگی را مرحله به مرحله برای دوستانش تعریف کرد.

عضو ارشد و موفق مرکز فرهنگی‌هنری کانون زرند، مقام دوم جشنواره بین‌المللی اکونومیای ایتالیا سال ۲۰۱۶ از نگاه تماشاگران در بخش کاریکاتور، مقام اول دوسالانه طنز گرافیکی کوبا سال ۲۰۱۷ در بخش کاریکاتور، مقام سوم جشنواره ملی بهداشت تبریز در سال ۱۳۹۴ در بخش کاریکاتور، رتبه شایسته تقدیر در جشنواره‌های بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در سال ۱۳۹۲ در بخش کاریکاتور، جشنواره ملی چشمه همیشه بهار وقف کردستان در سال ۱۳۹۴ در بخش کاریکاتور، جشنواره ملی گنبدهای فیروزه‌ای اصفهان در سال ۱۳۹۳ در بخش کاریکاتور و رتبه اول دوسالانه بین‌المللی طنز گرافیکی کوبا در سال ۲۰۱۷ در بخش کارتون را در کارنامه درخشان هنری خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =