آموزش ساخت و طراحی عروسک‌های بومی و سنتی ایران برای اعضا و مربیان

سی‌وهفتمین و سی‌وهشتمین جلسه‌ی مجازی انجمن نمایش کانون استان تهران، با موضوع "عروسک‌های بومی و سنتی ایران" برای اعضای نوجوان، ارشد و مربیان حوزه‌ی نمایش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ این جلسه‌ی یک‌ساعته، با حضور طیبه آنجدانی، طراح و سازنده‌ی عروسک‌های تئاتر و تلویزیون و مربی نمایش مرکز ۲۷ کانون استان تهران، با حضور بیش از ۲۰۰ عضو نوجوان، ارشد و مربی کانونی، با هدف آشنایی بیشتر اعضا و مربیان با تاریخچه و نحوه‌ی طراحی و ساخت عروسک‌های ایرانی به اجرا در آمد.

در این جلسه‌ی کارگاهی-مشارکتی انجمن، که علاوه بر اعضا و مربیان کانون استان تهران، مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی و کارشناسان استان تهران حضور داشتند، ابتدا مدرس کارگاه با استفاده از یک کلیپ آموزشی، تاریخچه‌ای از عروسک‌های بومی و سنتی ایران را برای شرکت‌کنندگان شرح داده و اعضا و مربیان را بیش از پیش با این حوزه آشنا کرد.

وی در ادامه درباره‌ی انواع عروسک‌های بومی در مناطق مختلف ایران سوالاتی از اعضا پرسیده و با آنان به بحث و گفت‌وگو پرداخت. سپس چند تصویر و فیلم کوتاه از عروسک‌های بومی ایران در گروه به اشتراک گذاشته و با اعضا درباره‌ی ویژگی‌های آن ها صحبت کرد.

در پایان یک کلیپ آموزشی از مراحل ساخت عروسک تکم (عروسک آیینی نمایشی پیش‌بهاری در منطقه‌ی آذربایجان) در گروه همرسانی و از اعضا خواسته شد نمونه‌ای از این عروسک بومی و سنتی را تا جلسه‌ی ماه آینده ساخته و اجرای کوتاهی با استفاده از آن، در گروه به اشتراک بگذارند.

انجمن نمایش در دوره‌ی شیوع بیماری کرونا، با هدف بالا بردن سطح دانش و انگیزه‌ی اعضای انجمن و استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی، با حضور اعضای نوجوان مراکز کانون استان تهران هر ماه یک‌بار به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =