گفت‌وگو نویسی و نقد آثار اعضای نوجوان کانون گلستان

هفدهمین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از معصومه موسویان، نویسنده و منتقد داستان، به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، هفدهمین جلسه‌ی انجمن نویسندگان کانون گلستان با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان برگزار شد.

معصومه موسویان، مهمان ویژه این برنامه در نقد سه اثر از مهشید اکاتی، غزاله عباسی و نورا اسکافیان، اعضای مراکز کانون استان، نکات ارزشمندی را به حاضرین در جلسه بیان کرد.

موسویان در نقد اثر یکی از اعضا در مورد اینکه گفتگو، نشان دهنده‌ی یک رابطه دوطرفه است، گفت: گفتگوها خصوصیات روحی، روانی، جسمی و اجتماعی شخصیت‌ها را نشان می‌دهند و بار بزرگی از داستان به عهده‌ی دیالوگ است.

وی ادامه داد: دیالوگ نشان می‌دهد که داستان تا چه حد می‌تواند تاثیرگذار باشد و یکی از عناصر شناخت نویسنده، مهارتش در دیالوگ‌نویسی است.

موسوی با بیان اینکه هر چه گفتگوهای داستان قوی‌تر باشد، کمتر نیاز به حضور نویسنده در داستان است، گفت: داستان‌هایی که با دیالوگ شروع می‌شوند خواننده را از همان ابتدا وارد عمل داستانی می کنند واز همان ابتدا جذب خواندن داستان می شوند.

این نویسنده کودک و نوجوان همچنین مطالعه‌ی آثار فرهاد حسن زاده و طاهره ایبد و توجه به دیالوگ نویسی در آثار آنها را به نویسندگان نوجوان پیشنهاد کرد.

هفدهمین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از معصومه موسویان، نویسنده و منتقد داستان، به‌عنوان مهمان ویژه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =