تقدیر هیأت اندیشه‌ورز استانداری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و رییس هیأت اندیشه ورز از دستگاه‌های عضو این هیات از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حضور مؤثر در کمیته پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تقدیر به‌عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این جلسه اظهار داشت: یکی از وظایف مهم هیات اندیشه ورز استان، ایده‌سازی و نظریه و پردازی در حوزه مسائل اجتماعی و ایجاد ارتباط منطقی در بین جامعه فکری و دستگاه‌های اجرایی است و در این راستا تمام یافته‌های مربوط به ارائه گزارش‌ها، جمع بندی و به ارگان‌های مربوطه منتقل می‌شود تا به‌ نحوی از انحاء، از نتایج کارهای پژوهشی در عرصه‌های اجرایی بهره برداری لازم صورت گیرد.

 حجت الاسلام میرمحمدی افزود: هیات اندیشه ­ورز استان در شناخت و بررسی آسیب‌های اجتماعی و ارائه نکته نظرات کلیدی و علمی و پژوهشی تشکیل و نسبت به نوع آسیب، راه­کارهای علمی و عملی متناسب با آن ارائه می­شود تا ضمن بررسی و تایید، به ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه برای عملیاتی شدن ارسال گردد.

وی ادامه داد : در جهان امروز، میزان موفقیت کشورها و جامعه به میزان تاثیر آن با اتاق‌های فکری و اندیشکده ­ها مرتبط است. اندیشکده ­ها، هدایت و سیاست­گذاری­ های کلان در تمام مسائل فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی، سیاسی و تمام مسائل کشور را برعهده دارند.

میرمحمدی با اشاره به اینکه فعالیت هیات‌های اندیشه ­ورز استانی توسط اساتید دانشگاه‌ها، روحانیون برجسته و صاحب‌نظر، نخبگان محلی، نمایندگان تشکل های مردم نهاد فعال بررسی می شود افزود: این هیات با هدف کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء توسعه اجتماعی، توسط معاون سیاسی و اجتماعی استانداری و مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  اعضای هیات اندیشه­ ورز استانی تشکیل می گردد. .

وی ابراز داشت: هیات اندیشه­ ورز وظیفه دارد در سه مرحله اقداماتی را انجام دهد که شامل شناخت‌شناسی، ارائه راه‌حل و نظارت بر اجرا است. هیاتهای اندیشه­ ورز، با مد نظر قرار دادن مسائل اجتماعی، اهدافی را دنبال می‌کنند که دست یابی به مختصات اجتماعی با تاکید بر ویژگی­ها، فرصت­ها، تهدیدها و پتانسیل­ های محلی و بومی بر اساس مطالعات انجام گرفته در استان، پیشنهاد برنامه عمل برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایده ­سازی و تصمیم سازی در زمینه مسائل اجتماعی از قبیل ارتقاء سرمایه اجتماعی و تقویت مشارکت­های اجتماعی و نشاط اجتماعی از آن جمله است.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری در پایان  افزود:موضوعات مطرح شده شامل خودکشی،نزاع دسته جمعی ،طلاق ، حاشیه نشینی ،تحولات جمعیتی ، آسیب های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن، خشونت خانگی، راهکارهای ارتقاء نشاط اجتماعی با رویکرد پر کردن اوقات فراغت،  نشاط اجتماعی در جهان، بینش های اجتماعی، فرهنگی و روان­شناختی در مورد کرونا و استرس، مدیریت و برنامه ریزی مقابله با استرس و اضطراب در دوره پاندمی کروناویروس، رسانه‌ها و کرونا: نگاهی بر کارکردها و راهبرد های رسانه­ای، بوده است.

گفتنی است:در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان دستگاه همکاری کننده هیات اندیشه ورز استانی تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =