تداوم کار گروهی و تکیه بر خرد جمعی رمز موفقیت در کار است

جعفر نورمحمدی کارگردان ایلامی با استقبال از حرکت تولید انیمیشن در کانون ایلام،تکیه بر خرد جمعی و تداوم کار گروهی را از رموز موفقیت این کار خواند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،جعفر نورمحمدی کارگردان ایلامی که چندین فیلم پر محتوا را در حوزه کودک در کارنامه هتریش دارد در مراسم رونمایی از دو انیمیشن کانون ایلام  با استقبال از این  حرکت گفت:ضمن تبریک  به کانون  بخاطر رونمایی از تولید ات انیمیشن  این گردهمایی اولیه رو  ارزشمند و  دارای اهمیت  ارزیابی کرد و رمز موفقیت در ادامه راه را منوط به حفظ حرکت گروهی و تیمی  دانست و در کنار هم ماندن و استفاده از خرد جمعی را برای تولیدات فاخر و در خور توجه ضروری برشمرد...
کارگردان فیلم سرباز ساز کودک  افزود :تولید محتوا و داشتن ایده جدید برای جذب مخاطب نیازمند تحقیق و مطالعه در بستر جامعه و فرهنگ حاکم بر آنست و خوشبختانه در کشور ما منابع غنی ای وجود دارد  که بستر مناسبی برای خلق آثار ارزشمند در حوزه انیمیشن است...
سازنده فیلم زمستان یک عکاس  بیان کرد:با نگاهی به  قصه ها متلها ،داستانها، پند و مثل ها...چیستانها...بازیها..شخصیتهای تاریخی و اسطوره ای این مرزو بوم از دیر باز تاکنون متوجه این مهم میشویم...ادبیات شفاهی که در آن مرز تخیل و واقعیت در هم تنیده شده  و این تنیده شدن لازمه خلق انبمیشن است  و هنرمند این عرصه سوار بر نیروی خیال  افقهای نامحدود را یکی پس از دیگری  بهم گره میزند و از پیوند خیال و اقعیت مخاطب را به وجد میاورد و دنیای پر از احساس و رنگ و شعر و شعور را در قالب انیمیشن به او ارزانی می‌دارد

جعفر نورمحمدی از کارگردانان مطرح کشوری در حوزه فیلم کودک  و از پیشکسوتان و بهترین چهره های نمایش استان به شمار می رود که چندین جایزه کشوری و بین المللی و ساخت بیش از بیست فیلم کودک  را در کارنامه هنریش دارد
بر اساس این گزارش در مراسم رونمایی از دو انیمیشن نقاب گلی و قلقلی در این کانون که با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی و جمعی از هنرمندان استان برگزار شد، سرپرست کانون ایلام نیزاظهار کرد: استان ایلام ظرفیت های زیادی در حوزه هنرهای نمایشی و عروسکی، تئاتر، انیمیشن و ساخت فیلم دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.
« محمدرضا رستم پور» با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت از صاحبان آثار و تولیدکنندگان آثار هنری، هنرمندان و شناسایی استعدادها در حوزه کودک و نوجوان است، یادآور شد: استان ایلام در بحث نمایش های عروسکی و ساخت انیمیشن ریشه دار است، وقتی به نقش و نگارهای نمدها و جاجیم ها و صنایع دستی استان نگاه می کنیم این ریشه ها را کشف خواهیم کرد.
وی افزود: این نقش و نگارهایی که در صنایع دستی به ویژه آثار بافتنی استان دیده می شود خود روایتگر یک داستان است که و دارای معانی و مفاهیم نمادین ارزشمند هستند، درست است که در استان  به صورت حرفه ای امروزی در زمینه انیمیشن کار نشده است اما با این هنر غریبه نیستیم بلکه در بطن هنرهای ما وجود دارد.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام تصریح کرد: سال ۹۸ دغدغه ساخت انیمیشن در استان جدی تر دنبال شد و استودیوی انیمشن با استفاده از ظرفیت همکاران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان ایلام راه اندازی شد و در همان سال اولین انیمشین در کانون ساخته شد و در سال ۹۹ این امر دنبال شد و کار حرفه ای در این زمینه آغاز شد.

یکی از مهم ترین کارهایی که مدیریت کانون استان به صورت جدی پیگیر آن بوده تکیه بر تولید محتوا و راه اندازی استودیو انیمیشن بوده که با این کار راه را برای آینده ای درخشتن در فعالیت های هنری کانون استان باز کرده و مصداق خوبی است برای شعار آینده ساختنی است که شعار کانون نیز در سال جاری به شمار می رود.
اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی،هنری در سراسراستان به صورت ثابت،سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی ،هنری و آموزشی ارائه می دهد. که این روزها تمامی فعالیت های شصت و چهار گانه ی آن  هم زمان هم به صورت مجازی و هم  حضوری  انجام می گیرد به شکلی که در ۱۸ مرکز ثابت آن در سراسر استان هر مرکز با فعالیت فرهنگی ،ادبی،هنری   در فضای مجازی و حضوری  به بچه ها خدمات فرهنگی ارائه می دهند.
علاوه براین ها  بیش از هشت انجمن مجازی و ۱۰۹ کارگاه مجازی با فعالیت های ۶۴ گانه  نیز با دعوت از چهره های فرهنگی،ادبی و هنری کشوری و استانی،چراغ برنامه های کانون را روشن نگه داشته اند.
 درفصل جاری پاییز  کانون استان ایلام  علاوه بر فعالیت های مراکز ثابت در کارگاههای عمومی،در سایت kpf ،تعداد ۲۸ کارگاه تخصصی را به صورت برخط و شهریه ای درحال برگزاری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =