جشنواره قصه‌گویی فرصتی برای بروز خلاقیت‌ها است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره قصه‌گویی را فرصتی برای بروز خلاقیت‌ها دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده در آیین پایانی مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: خوشحالم که به یک اختتامیه دیگر رسیدیم و همیشه اختتامیه‌ها به معنای کارنامه و نتایج است که پس از زحمت‌های فراوان مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و آیین اختتامیه را به یک افتتاحیه برای فرایندی دیگر وصل می‌کنیم.
علی‌اکبرزاده با بیان اینکه کلاغ قصه‌گو هیچوقت به خانه نمی‌رسد تا قصه‌های ما تمام نشود، افزود: در اختتامیه بعدی در 30 آذر که روز ملی قصه‌گویی است دفتر جشنواره بیست‌وسوم را خواهیم بست و دفتر بیست‌وچهارم را خواهیم گشود.
وی با بیان اینکه خداوند هم در کتاب مبارک، با قصه با بندگانش صحبت می‌کند و حتی قصه‌ای را با عنوان «احسن القصص» می‌شناسیم ادامه داد: این موضوع نشان‌دهنده اهمیت قصه‌گویی است و ما از کودکی با قصه بزرگ شدیم و وقتی مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها قصه می‌گویند و ما با رسیدن به این سن نیز قصه می‌گوییم نشان از شیرینی و هیجان قصه دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه قصه زمینه بروز خلاقیت است و  آنچه را می‌شنویم تصور می‌کنیم که خلاقیت به همراه دارد افزود: کانون پرورش فکری از متولیان عرصه قصه‌گویی است و ضمن اینکه کتاب‌های داستان را منتشر می‌کند جشنواره‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند که مایه افتخار برای ماست.
وی عنوان کرد: قطعا بچه‌ها می‌دانند ماجرای قصه چیست اما این علاقه و اشتیاق به قصه برای جلب توجه است و به نوعی به دنبال برقراری ارتباط عاطفی و صمیمی هستند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه را ابزاری ساده و بدون هزینه برای برقراری ارتباط دانست و تصریح کرد: باید هر خانه را به محلی برای جشنواره قصه‌گویی تبدیل کنیم و در این شرایطی که بسیاری از روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم و گشایش‌هایی حاصل می‌شود، قصه را فراموش نکنیم و از مهارت‌های زیبایی که در دوران کرونا در قصه‌گویی کسب کردیم در آینده هم بهره ببریم.
وی افزود: اگر قصه‌های ساخته و پرداخته ذهن خودمان را بنویسیم به نوعی تمرین قصه‌نویسی و نویسندگی است و یزد که سرشار از ماجراها و قصه‌های کهن است در عرصه قصه‌گویی نیز دستی بر آتش دارد.
مدیرعامل کانون با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره و حمایت‌های عرصه صنعت یزد از چنین برنامه‌ای خاطرنشان کرد: امیدوارم با برقراری ارتباط بیشتر بین حوزه فرهنگ و صنعت، شاهد تلاش‌های بیشتری در زمینه قصه‌گویی و جشنواره‌های قصه‌گویی باشیم.

در ابتدای این آیین هم سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد با خیرمقدم به میهمانان اظهار داشت: در شرایطی که کرونا شیوع دارد خوشحالیم که در کانون و با برگزاری چنین جشنواره‌ای فرصت از دست رفته شادی و نشاط کودکان را به این شکل برگرداندیم.
عالیه قوامی افزود: از همکاران کانون که با تعامل و تفاهم و هم‌افزایی در برگزاری این جشنواره همت گمارده و شبانه روز، عاشقانه تلاش کردند تا آنچه در شان قصه و قصه‌گویی است را در این میزبانی به نمایش بگذارند، قدردانی و کمال تشکر را دارم.
وی در پایان گفت: در جریان برگزاری این جشنواره اتفاق مبارکی که رقم خورد پیوند فرهنگ و صنعت بود و بی‌شک برای برگزاری و اجرای کارهای بزرگ باید اتفاقاتی مبارک و اینچنینی رقم بخورد برگزاری این جشنواره و ارتباط شکل گرفته بین فرهنگ و صنعت، گشایشی در تعاملات بیشتر با خانواده فولاد باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =