آغاز برنامه‌های هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون البرز

مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ فعالیت‌های هفته کتاب و کتابخوانی را آغاز کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری در این استان فعالیت‌های ویژه‌ای را برای هفته کتاب و کتابخوانی تدارک دیده‌اند که این فعالیت‌ها از ۲۴ هم‌زمان با روز کتاب و کتابخوانی آغاز شده و تا اول آذر ۱۴۰۰، پایان این هفته ادامه خواهد داشت .

تجلیل از کتابخوانان برتر مرکز هشتگرد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ

مریم فلاح نژاد، مربی مسوول مرکز هشتگرد، در خصوص تجلیل از اعضای کتابخوان مرکز هم زمان با روز کتاب و کتابخوانی گفت این مراسم با حضور  «باقر قربانی» معاون فرهنگی اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ  در جمع اعضای کتابخوان مرکز هشتگرد برگزارشد .

فلاح نژاد افزود این مقام مسوول ضمن  تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تشکر از تلاش های کانون هشتگرد در زمینه‌ی تروسج کتبخوانی  به اهمیت کتاب در انتقال افکار و اندیشه ها اشاره کرده و از  بهره برداری از سرمایه‌های فکری به وسیله کتاب سخن گفته و در مورد شعار بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران (جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم) با اعضا صحبت کرده و به بیان اهمیت و  ضرورت پرکردن جای خالی  و اوقات فراعت با کتاب پرداخت.  

مسوول مرکز هشتگرد ادامه داد معرفی فعالیت‌های کتابخوانی کانون هشتگرد در فضای  مجازی و جلسه پرسش و برگزاری جلسه پرسش و  پاسخ با اعضای کتابخوان و بازدید از نمایشگاه آثار هنری اعضای کانون از دیگر برنامه‌های این مرکز بود .

گفتنی است در این مراسم از مهدیس همتی عضو نوباوه،  آرش اوضاعی، امیررضا همتی، امیرحسین بابایی، امیرعباس اسفنداتی، پرهام داوودی، ریحانه نیک منش، طاها نیک منش، زهرا پایکاری، مریم پشنگ پور، هیلدا محمد زاده گروه سنی نوخوان  هدیه محمد نژاد، پریسان معبودی، ستایش سعیدی کیا گروه سنی نونهال، پرنیان پیشگاهزاده، پریا یارمحمدی، محسن رشیدی، امیر علی افشار، رها قاسمی، سوگل رضایی، نسیم اخوان اعضای نونگاه وسهند زهادی، شکیبا عسگری و  مهدیس اخلاقی اعضای نوجوان کتابخوان  این مرکز تجلیل شد .

اجرای قصه نمایش توسط همکاران مرکز شماره ۱ کانون کرج در فضای مجازی

مربیان مرکز شماره ۱ کانون کرج هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های هفته کتابخوانی با حضور در فضای مجازی ضمن تبریک این هفته به دانش آموزان با اجرای قصه و نمایش ویژه با عروسک‌های کاغذی کتاب«دعای موش کوچولو» را معرفی کرده و  فایل کتاب «یک راه بهتر» را نیز  برای آنان به اشترک گذاشتند.

ساخت کاردستی«نشانگر کتاب» و بازی با کلمات از دیگر برنامه‌های این مرکز بود .

حضور مربیان مرکز شماره ۲ کانون کرج در فضای مجازی مدارس

همکاران مرکز شماره ۲ کانون کرج نیز ضمن فضاسازی مناسب با مدارس هماهنگ کرده و فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی را در فضای شاد اجرا کردند .

معرفی کتاب «بچه‌های جهان» و شعرخوانی از این کتاب، قصه‌گویی قصه«قدم یازدهم» باهدف آموزش فلسفه برای کودکان و برگزاری مسابقه چیستان از فعالیت‌های اجرا شده توسط همکاران این مرکز بود .

اجرای فعالیت‌های حضوری و مجازی توسط همکاران مرکز شماره ۳ کانون کرج در اولین روز هفته کتاب

در مرکز شماره ۳ کانون کرج نیز فعالیت‌ها به دو شیوه‌ی حضوری و مجازی اجرا شد در بخش مجازی اعضای مرکز در کارگاه ساخت عروسک‌های کاغذی، عروسک‌ها را  از شخصیت‌های کتاب‌هایی که مطالعه کره بودند  ساختند   سپس در کارگاه معرفی کتاب توسط اعضا هر کدام کتابی را به دوستان‌شان معرفی کردند  و در کارگاه ادبی نیز تمرین خوب دیدن و خوب شنیدن را انجام دادند .

یکی دیگر از فعالیت‌های حضوری این مرکز  تمرین سرود با موضوع« کتاب» برای اجرا در ویژه برنامه‌ی استانی بود .

دو نفر از مربیان فرهنگی مرکز نیز با حضور در مدرسه ربابه کتابی، فعالیت‌های  قصه‌گویی ، شعرخوانی و معرفی کتاب  را در فضای مجازی برای دانش آموزان اجرا کردند .

معرفی کتاب‌ها و نویسندگان آن‌ها در مرکز مجتمع کانون کرج

همکاران مرکز مجتمع کانون کرج هم در روز آغازین هفته کتاب با حضور در فضای مجازی «شاد» مدارس فعالیت‌های مختلفی را با عنوان «ایران کتاب می‌خواند » برای دانش آموزان اجرا کردند.

یکی از مهم‌ترین این فعالیت‌ها معرفی کتاب‌ها و نویسندگان آن‌ها به دانش آموزان با استفاده از قالب‌های مختلف مانند حکایت‌خوانی، شعرخوانی، مسابقه و سرگرمی و کاردستی بود.

جمعی از اعضای این مرکز نیز با حضور در مرکز در برنامه روخوانی کتاب و ساخت کاردستی مرتبط با آن شرکت کردند.

حضور دانش آموزان در مرکز شماره ۴ کانون کرج

دانش آموزان به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مرکز شماره ۴ کانون کرج مراجعه کرده و در فعالیت‌های مختلفی از جمله قصه‌گویی قصه‌ی «عرعر شیر»،«بازی کتاب به منظور معرفی کتاب»،«نوشتن خلاق» و «معرفی و تصویرگری کتاب فرشته‌ای از آسمون» شرکت کردند.

 حضور کتابخانه سیار کانون در منطقه حصار و اجرای فعالیت‌های فرهنگی

ویژه برنامه کتابخانه سیار کانون البرز نیز  با همکاری دفتر تسهیلگری و توسعه محلی خط چهار حصار و حصار پایین در این منطقه برگزار شد، فعالیت‌های مختلفی مانند شعرخوانی، معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های آن، بازی و مسابقه، کاردستی، اهدای کتاب و ماسک به کودکان و نوجوانان برای دانش آموزان این منطقه اجرا شد .

در بخشی از فعالیت های سیار نیز طاهره گرمسیری، کارشناس فرهنگی کانون البرز برای والدین دانش آموزان کارگاه آموزش کتاب خوانی گذاشت .

لازم به توضیح است فعالیت های ویژه این هفته در مراکز تا پایان هفته کتاب یعنی تا اول آذر ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =