بررسی زاویه دید در انجمن عکاسی کانون سمنان

پانزدهمین‌جلسه‌ی مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری استان سمنان با موضوع «زاویه دید در عکاسی» برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، پانزدهمین‌جلسه‌ی مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ با دعوت از لیلاسادات خوانساری مدرس عکاسی و کارشناس هنری همدان برگزار شد و مخاطبان با انواع زاویه دید در عکاسی، آشنا شدند.

خوانساری اظهار داشت: زاویه دید در عکاسی یکی از مهمترین مباحث در عکاسی است و با کوچک‌ترین تغییراتی در زاویه دید می‌توانیم عکس‌ها و نگاه خود را متفاوت و عکس‌های خاصی خلق کنیم.

وی در ادامه افزود: زوایای دید فاکتورهایی هستند که تأثیرگذاری بسیار زیادی را در یک عکس به‌وجود می‌آورند و کمی تغییر دادن زاویه دید نسبت به سوژه موجب ایجاد تغییرات بسیار زیادی در ماهیت، معنا و مفهوم عکس خواهد شد.

خوانساری یادآور شد: زاویه دید از روبه‌رو، رایج‌ترین و معمول‌ترین زاویه دید است و وقتی عکاس از سوژه یا موضوع عکس می‌گیرد، هم‌سطح و هم‌قد سوژه است.

مهمان انجمن عکاسان کانون استان سمنان با ارائه‌ی چند قطعه عکس، خاطرنشان کرد: در زاویه دید از بالا به پایین، قد عکاس بالاتر از سوژه است و این مفهوم را می‌رساند که قدرت عکاس بالاتر از سوژه است و به بیانی دیگر وقتی قصد داریم مفاهیمی مانند ضعف، فقر، ترس و... را نشان دهیم از این زاویه دید استفاده می‌شود.

خوانساری تأکید کرد: در زاویه دید از پایین به بالا، عکاس کوچک و سوژه بزرگ و قدرتمند است و در واقع به سوژه، ابهت و اقتدار می‌دهیم و دوربین پایین‌تر از سوژه قرار دارد.

وی در ادامه‌ی سخنانش اظهار کرد: زاویه دید باز، نوع دیگری است که عکاس در این زاویه به مخاطب خود اطلاعات می‌دهد که سوژه در چه مکانی قرار دارد.

مهمان انجمن عکاسان کانون استان سمنان تأکید کرد: در زاویه دید بسته برخلاف زاویه دید باز، اطلاعاتی به مخاطب داده نمی‌شود و تنها قسمتی از یک شی عکاسی می‌شود و مخاطب، کنجکاو می‌شود تا به مفهوم اصلی آن پی ببرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =