آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون آذربایجان‌غربی برگزار شد

با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مسوولان استانی، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کانون آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرعامل کانون در این مراسم ضمن تقدیر از جواد زاهدی مدیرکل سابق کانون استان، زهرا آبسوران را به عنوان مدیرکل جدید کانون آذربایجان‌غربی معرفی کرد.

مهدی علی‌اکبرزاده با اشاره به سابقه درخشان کانون آذربایجان‌غربی در کسب موفقیت‌ در عرصه‌های ملی و جهانی گفت: نقش مدیران خوب در حوزه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان در اعتلای نام کانون غیرقابل انکار است.

وی افزود: تکریم‌ها برای همه به یادگار می‌ماند و آن‌چه مهم و قابل تامل است نتیجه و تاثیرگذاری است که در مسیر اعتلا و پیشرفت برداشته و کارنامه‌ای را بر جای ‌می‌گذارد که عزیز گرانقدر بعدی با توان مضاعف و برنامه ای هدفمند در همان مسیر اعتلا، گامهای خلاقانه و تاثیرگذارتری بردارد.

علی‌اکبرزاده ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در طول عمرم در وجود من تأثیر گذاشته و در افزایش علاقه‌ام به کتاب و کتابخوانی، ادامه تحصیل و فعالیت‌های فرهنگی دخیل بوده، همین توانمندی و خدمات ارزشمند مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و دوست دارم همان آرزوهای کودکی و کودکان امروز از طریق همکاران کانون در ستاد و مراکز استان، محقق شود.

مدیرعامل کانون خاطرنشان کرد: باید روح و ذهن کودکان را زنده نگه داریم چون با این کار، آرزوهای کودکی خودمان هم زنده خواهد شد، هرگاه دچار افسردگی و خستگی شدیم بهتر است به دوران کودکی برگردیم و با ورق زدن کتاب‌های کودکی  سرزندگی و شادابی خود را باز یابیم زیرا این توانمندی در کانون وجود دارد که در عرصه‌های کتاب، فیلم و تولید محصولات فرهنگی فعالیت کند و این اساس کار کانون است که کودکان و نوجوانان را با کتاب و کتابخوانی آشنا کند و رسالت مهم ما همین است.

علی‌اکبرزاده تصریح کرد: کانون یک فعالیت بسیار زیبا و اثرگذاری را در طول هفته بسیج می‌خواهد شروع کند و آن موضوع راهیان نور برای کودکان و نوجوانان است که انشاءالله در قالب کتاب‌هایی که از هفته بسیج تدوینش را شروع خواهیم کرد این کار اجرایی خواهد شد و امیدوارم این فعالیت بسیار مهم را که در واقع ثبت رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدای انقلاب اسلامی است در وجود کودکان و نوجوانان نهادینه کنیم و روحیه ایثار و شهادت را کماکان زنده نگه‌داریم.

علی‌اکبرزاده افزود: به امید خدا و با کمک همدیگر  در جهت رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانان تلاش مضاعفی داشته باشیم چون آینده را این کودکان خواهند ساخت.

علی مصطفوی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه کانون را محل مناسبی برای تربیت کودکان و نوجوانان دانست و گفت: کانون یکی از نخستین محیط‌های اجتماعی است که کودکان پس از محیط خانواده با آن سر و کار دارند و همین کانون می‌تواند بچه‌ها را برای حضور در جامعه، مدرسه و دانشگاه آماده کند و ما باید توجه به کودکان را با کمک یکدیگر افزایش دهیم.

مدیرکل کانون آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: خداوند را شاکرم که این بنده حقیر را در مسیر پیشبرد هدف مقدس خدمت به کودکان و نوجوانان دیارم با امتحانی دیگر آزمود و توفیق خدمت به کودکان و نوجوانان عزیز را در روزهایی که مصادف است با هفته بسیج به من عطا فرمود تا بسیجی‌وار خدمت کنیم.

زهرا آبسوران افزود: کانون آذربایجان غربی با ۲۳ مرکز ثابت، ۸ کتابخانه سیار و ۴ کتابخانه پستی و پوشش تعداد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و دینی توانسته است قدم‌های بزرگی بردارد که از مهم‌ترین آنها افتتاح مرکز فراگیر، افزایش کتابخانه‌های سیار، افتتاح موزه کودک، افتتاح و تجهیز چندین کتابخانه در مدارس روستایی و عشایری، ارائه فعالیت برای کودکان مناطق حاشیه‌نشین شهرها و روستاها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =