بازدید مدیرکل آموزش و پژوهش کانون کشور از کانون پرورش فکری استان همدان

شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ظهر روز پنج‌شنبه با حضور سیده‌نسرین سجادیان، مدیرکل مرکز آموزش و پژوهش کانون کشور تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، جلسه شورای فرهنگی کانون این استان با حضور سیده‌نسرین سجادیان مدیرکل آموزش و پژوهش، بهناز ضرابی‌زاده مدیرکل کانون همدان، بهناز علیشیری کارشناس مسئول آموزش و پژوهش، معاون فرهنگی استان و اعضای شورای فرهنگی و کارکنان اداره‌کل کانون استان در محل سالن مطالعه مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شماره ۱ همدان تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه بهناز ضرابی‌زاده ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، خلاصه‌ای از اقدامات انجام گرفته فرهنگی و عمرانی در دو سال و نیم گذشته را تشریح کرد.
ضرابی‌زاده با اشاره به عضومحور بودن فعالیت‌های کانون استان همدان افزود: فعالیت‌های ما بر اساس توانایی‌های اعضا تبین شده وکودکان و نوجوانان به بروز و ظهور خلاقیت خود می‌پردازند.
وی تخصصی‌کردن مراکز سراسر استان را یکی از اقدامات انجام شده در طی این مدت خواند و گفت: مراکز را طبق تخصص و مهارت همکاران به مرکز تخصصی سوق دادیم، تا همکاران علاوه بر شناسایی و ارتقا مهارت‌ها و توانایی‌ها و دانش و هنر خود، به کشف و استعداد ذوق و هنر و ادب اعضا کودک و نوجوان بپردازند. به عنوان نمونه مرکز فرهنگی‌هنری اسدآباد به عنوان مرکز تخصصی صنایع دستی، مرکز فرهنگی‌هنری بهار به مرکز تخصصی اوریگامی، مرکز ازندریان به مرکز تخصصی ادبیات پایداری، کانون شیرین سو به عنوان مرکز مسابقات نقاشی و... مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل کانون در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعامل خوب کانون استان با دستگاه‌های دیگر اشاره و بیان داشت: با تعامل و همکاری با ادارات و سازمان‌های مختلف توانسته‌ایم در بعضی از موارد کمبودهای مالی کانون را جبران کنیم.


وی به کمک‌های دستگاه‌هایی هم‌چون بانک کشاورزی و شهرداری به عنوان شریک فرهنگی به مجموعه‌ی کانون اشاره کرد و افزود: این دو دستگاه همکاری مطلوبی را با کانون در فراهم کردن تجهیزات و واگذاری یک باب کتابخانه داشته‌اند.
ضرابی‌زاده در پایان صحبت‌های خود به مشکلاتی هم‌چون کمبود اعتبار و نیروی انسانی اشاره و تقاضا کرد: از آنجایی که استان همدان دارای ده کتابخانه سیار است به توجه بیشتری در بخش اعتبارات جاری است نیاز دارد و مربیان پاره وقتی هستند که بیش از بیست و سه سال با کانون همکاری دارند و عمر خود را برای تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان گذاشته‌اند. درخواست ما اولویت‌بخشی به تبدیل وضعیت چنین نیروهایی است و خواهشمندم خواسته‌های همکاران کانون استان را به مسئولان بالادستی در کشور ابلاغ نمایید. سپس پاور پوینتی از فعالیت‌های فرهنگی کانون از ابتدای سال جاری تا آذرماه به نمایش درآمد و معصومه ابراهیمی معاون فرهنگی کانون ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان به طرح چند مشکل و انتظارات استان از مسئولان ستادی پرداخت.
در ادامه سیده‌نسرین سجادیان، مدیرکل آموزش و پژوهش نیز ضمن ابراز خرسندی از حضورش در بین همکاران افزود، من به نمایندگی از معاونت فرهنگی در خدمت شما عزیزان هستم و وظیفه دارم آنچه از زبان شما که از نزدیک با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستید بدون کم و کاست و به شکل درست و صادقانه به سمع مسئولان کشوری برسانم.
سجادیان هم‌چنین به چگونگی آموزش همکاران اشاره کرد و افزود: یکی از رسالت‌های کانون آموزش‌ است و آموزش‌ها به شکل تخصصی و غیر تخصصی بوده و هر کارمندی موظف است سالانه ۴۰ ساعت آموزش بگذراند.
وی از کارشناس و مربی فرهنگی به عنوان مشاغل تخصصی نام برد که هرساله به طور اختصاصی ساعاتی را باید آموزش ببینند.
سجادیان هم‌چنین به مشاغل غیر تخصصی اشاره و بیان داشت: آموزش‌های این گروه از طرف سازمان ابلاغ و طبق نیازسنجی اداره مربوطه، آموزش‌ها برگزار می‌شود.
در ادامه این جلسه، نمایندگان واحدهای فرهنگی، هنری، ادبی، اداری، ارزیابی عملکرد و روابط‌عمومی هریک به بیان مسائل و مشکلات واحدهای خود پرداختند.
سجادیان نیز قول مساعد داد کلیه‌ی مسائل و مشکلات را با واحدهای مربوطه در کانون کشور درمیان بگذارد.
شایان ذکر است مدیرکل آموزش و پژوهش، هم‌چنین با حضور در چند مرکز فرهنگی‌هنری در سطح استان علاوه بر بازدید از این مراکز، به سوالات و خواسته‌های همکاران پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =