کد خبر: 310573
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
بازدید 122
گفتگوها باید هدف‎‌مند و پیش‌برنده داستان باشند

هجدهمین جلسه انجمن نویسندگان «سروناز» با حضور مریم کوچکی، نویسنده و منتقد ادبی در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، مریم کوچکی کارشناس و منتقد ادبی، میهمان انجمن ادبی سروناز در فارس بود.  

کوچکی با نقد آثار اعضا گفت: انتخاب راوی اول شخص باعث افزایش باورپذیری در وقوع اتفاقات داستانی می‌شود و درون‌مایه داستان، اندیشه، دانش و تفکر نویسنده است که در خلال داستان نمایان می‌شود.

نویسنده کتاب «سوغاتی مادربزرگ» در ادامه گفت: میانه‌ی داستان باید به اتفاق و کشمکش‌های داستانی بپردازد تا پایان آن برای مخاطب قابل قبول باشد و تحقیق در مورد اتفاق و زمان در داستان، قبل از نوشتن بسیار ضروری و مهم است؛ همچنین شخصیت‌پردازی باید با توجه به سن و ویژگی‌های گروه سنی انجام شود.

به گفته‌ی کوچکی، در داستان، گفتگوها باید هدف‌مند و پیش‌برنده باشند و اطلاعات جدیدی به مخاطب داده شود. همان‌طور که ضرب‌آهنگ داستان باید معقول باشد و برای پایان دادن به داستان نباید عجله داشت.

او به اعضای انجمن توصیه کرد: کتاب «خواهرم و عنکبوت» اثر جلال آل‌احمد را برای تجربه ادبی و آشنایی با زبان خردسال مطالعه کنند.

او ویژگی داستانک را هم برشمرد و گفت: در داستانک‌های بسیار کوتاه جایی برای تحول شخصیت وجود ندارد و در واقع عناصر دیگر داستان است که مهم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =