«پادکست‌ها» به دلیل افزودن محتوا، تاثیرگذاری بیشتری دارند

داور بخش «پادکست مستند یا پژوهشی» جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معتقد است پادکست‌ها به دلیل افزوده شدن محتواهای جانبی تاثیرگذاری بیشتری نسبت به قصه‌های صوتی دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، احسان مشهدی‌محمد با بیان این موضوع گفت: در بخش ساخت پادکست به دلیل استفاده از جلوه‌های ویژه، مصاحبه، موسیقی و موارد متعدد دیگر و به شرط اینکه هر کدام از اینها به درستی اجرا شود و بتواند احساس مخاطب را برانگیزد، تاثیرگذاری بیشتری نسبت به قصه‌های صوتی خواهد داشت.

وی افزود: پادکست بخش جدیدی است که به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری افزوده شده و اگر بخواهیم تعریف کلی از آن ارائه دهیم باید گفت، پادکست، رسانه جدیدی است که محتوای شنیداری را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا در هر موقعیتی گوش کند، اما اگر بخواهیم تعریفی ملموس‌تر بگوییم به این می‌رسیم که پادکست روشی است که بتوان از طریق صدا مخاطب را به محتوا جذب کنیم.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در سبک سنتی که همان قصه‌هایی است که پدربزرگ و مادر بزرگ‌ها تعریف می‌کردند تعامل عاطفی زیادی وجود داشت، در صورتی که پادکست این فضای عاطفی را ندارد و یک فضای سرد عاطفی است و پر کردن این فاصله با اضافه کردن محتواهای متفاوت همان نقطه طلایی پادکست‌هاست تا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند و تا پایان به آن گوش دهد.

مشهدی‌محمد گفت: در بخش داوری معیارها کاملا مصوب شده بود و نگاه سلیقه‌ای وجود نداشت اما به صورت کلی محتوا و انتخاب موضوع در آثار برای داوران از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین چگونگی اجرا و استفاده درست از فناوری نیز در انتخاب آثار بسیار موثر است.

وی در رابطه با اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: قصه‌گویی روایت تجربه‌های آدم‌ها برای یکدیگر و درس دادن و درس گرفتن است، داستانی که بشر از روزهای نخستین پیدایش در پی آن بود و می‌توان از نقاشی‌هایی که روی دیوار غارها کشیده بودند به این مهم پی برد، بنابراین برگزاری چنین جشنواره‌هایی در پیشبرد این اهداف بسیار تاثیرگذار است.

داور مرحله پایانی بخش پادکست جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون تصریح کرد: روند برگزاری جشنواره در این بیست‌وسه سال بسیار منطقی و رو به رشد بوده و توانسته تا حدودی اهمیت قصه و قصه‌گویی را در جامعه به مخاطب نشان دهد و بگوید که قصه‌گویی علم و دانشی است که می‌توان آن را پیگیری کرد.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =