اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه‌ی پژوهشی در کانون استان سمنان

بیش از ۱۰۰ برنامه‌ی پژوهشی از سوی کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در سیزدهمین هفته‌ی پژوهش برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه‌ی پژوهشی در مراکز فرهنگی‌هنری این استان، خبر داد و گفت: تمامی برنامه‌ها در راستای شعار «از مسأله‌شناسی تا معرفت‌شناسی» هم‌زمان با سیزدهمین ویژه‌برنامه‌ی ‌هفته‌ی پژوهش به‌صورت حضوری و مجازی(برخط) اجرا خواهد شد. 

خدابخشی با بیان این‌که پژوهش عامل رشد، توسعه و دانایی در همه‌ی حوزه‌های علمی و اجرایی است، اظهار داشت: در کانون پرورش فکری که رسالت مهم و دشوار پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد، پژوهش اهمیت بیش‌تری می‌یابد.

وی در ادامه افزود: با توسعه‌ی پژوهش در مراکز فرهنگی‌هنری کانون، زمینه‌ی تحقق جامعه دانایی‌محور فراهم و با برگزاری چنین برنامه‌هایی زمینه ارتقاء فعالیت‌های پژوهشی در کانون و فرصت مناسب برای اشاعه و کاربست پژوهش‌های بنیادی و کاربردی ایجاد می‌شود.

مدیرکل کانون استان سمنان، یکی از اهداف مهم این برنامه‌ها را توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش، معرفی پژوهشگران برتر و تقویت ساز و کارهای انگیزشی این فعالیت در کانون پرورش فکری، عنوان و خاطرنشان کرد: گشایش نمایشگاه مجازی آثار پژوهشی اعضا و مربیان، برگزاری نشست تخصصی «مقاله و جستارنویسی» ویژه مسئولان و مربیان علاقه‌مند به فعالیت تحقیق و پژوهش، رصد علمی نجوم ویژه اعضای مراکز فرهنگی‌هنری، برگزاری دو نشست «ایده‌پردازی خلاق» و «اندیشه‌های من» ویژه اعضای پژوهشگر نوجوان، تجلیل از اعضای پژوهشگر و مربیان اقدام‌پژوه برگزیده‌ی مرحله‌ی استانی، اجرای فراخوان استانی «من یک پژوهشگر هستم»، برگزاری نشست تخصصی قصه‌گویی با رویکرد «پژوهش در قصه‌های قرآنی» ویژه اعضای انجمن قصه‌گویی، بازدید اعضای مراکز فرهنگی‌هنری از اماکن علمی، تاریخی و کارگاه‌های تولیدی، برگزاری نشست تخصصی با دعوت از نخبگان و پژوهشگران، معرفی شخصیت و سیره زندگی نام‌آوران و دانشمندان ایران‌زمین از گذشته تا به امروز، اجرای فعالیت‌های علمی و کتاب‌محور در قالب معرفی کتاب، معرفی وقایع، معرفی فعالیت تحقیقی و... در بستر فضای مجازی، اجرای طرح دیواری با عنوان «راه اندیشه»، برگزاری نشست اعضای ارشد یاری‌رسان با رویکرد کتاب‌شناسی و معرفی کتاب‌های پژوهشی، برگزاری کارگاه مشاهده‌نویسی و... برخی از برنامه‌های مربیان در هفته‌ی پژوهش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =