آیین تجلیل از مربیان و اعضای پژوهش‌گر کانون گیلان

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در استقبال از سیزدهمین ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش، آیین تجلیل از مربیان و اعضای پژوهش‌گر این مجموعه فرهنگی را در بستر فضای مجازی برگزارکرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، طی این آیین مجازی که در آستانه هفته پژوهش سال ۱۴۰۰ و با هدف قدردانی از فعالان عرصه‌ پژوهش و تشویق مخاطبان به انجام فعالیت‌های تحقیقی صورت‌گرفت، جمعی از کارشناسان، مربیان و اعضای پژوهش‌گر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان حضورداشتند.

رخدادهای خوب آینده، حاصل پژوهش است

سرپرست کانون استان گیلان نیز از حاضران در این آیین مجازی بود و صحبت‌های خود را با تبریک هفته پژوهش و قدردانی از فعالان این عرصه آغازکرد.

سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون استان گیلان

سیدجلیل میرعظیمی ادامه سخنان خود را به تبیین اهمیت پژوهش و تحقیق اختصاص‌داد و با بیان این‌که   پیش‌گامی در عرصه جستجوگری، از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی است، افزود: دانش انسان نسبت به گذشته کامل و در مقایسه با آینده ناکافی است و برای رقم‌زدن رخدادهای خوب آتی، نیازمند کنکاس و پژوهش هستیم.

این مسئول فرهنگی برهمین‌اساس، لازمه توسعه و پیشرفت ایران اسلامی را پژوهش‌گری و تربیت نسلی جستجوگر دانست و گفت: انتخاب موضوع‌های مشکل‌گشا و کاربردی برای پژوهش نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است.

میرعظیمی در ادامه به شاخص‌های یک فعالیت ‌تحقیقی مناسب پرداخت و انتخاب موضوع  با قابلیت اجرا، محدودبودن گستره تحقیق و امکان دسترسی به منابع را از جمله گام‌های موثر و تاثیرگذار در پیش‌برد امور تحقیقی خواند.

او هم‌چنین، ضرورت مطالعه و آگاهی از پیشینه آثار پژوهشی را مهم توصیف‌کرد و افزود: توجه به این نکته‌ها می‌تواند به ارایه یک فعالیت پژوهشی مفید و کاربردی منجرشود.

پایان‌ صحبت‌های سرپرست کانون گیلان به تجلیل و قدردانی از مربیان و اعضای پژوهش‌گر این مجموعه اختصاص‌داشت و وی با مهم و ارزش‌مند ارزیابی‌کردن حرکت‌های صورت‌گرفته، خواستار استمرار در مسیر بسط و نهادینه‌سازی فرهنگ پژوهش و جستجوگری در جامعه شد.

کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان گیلان هم از دیگر حاضران بود که به تشریح اقدامات صورت‌گرفته و روند رو به رشد فعالیت‌های پژوهشی در استان پرداخت.

سیده فاطمه طاهری، کارشناس آموزش و پژوهش کانون گیلان

سیده فاطمه طاهری در این میان، همه‌گیری ویروس کرونا و فرصت‌سازی کانون با بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را خاطرنشان‌کرد و اظهارداشت: راه‌اندازی گروه‌های پژوهشی و برپایی کارگاه‌های آموزشی از جمله حرکت‌های فرآیندمحور برای توسعه زیرساخت‌های پژوهشی به‌شمارمی‌رود.

وی در همین‌حال به برگزاری سیزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  از ۲۵ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۰ اشاره‌داشت و با بیان این که این فعالیت‌ها با شعار«از مسأله‌شناسی تا معرفت‌شناسی» صورت‌می‌گیرد، خواستار همراهی و همگامی افزون‌تر مربیان و اعضا با این برنامه‌هاشد.

ادامه‌بخش این آیین نیز صحبت‌های «شراره مسچیان جورشری» مربی مسئول مرکز مجتمع کانون رشت به نمایندگی از گروه داوری آثار پژوهشی و تشریح دلایل به‌گزینی آثار بود و با ارایه‌ی گزارشی از سوی «سیده‌آمنه فلاح زحمتکش» از مربیان فرهنگی و پژوهش‌گر برتر کانون استان گیلان در ارتباط مراحل انجام اقدام‌پژوهی همراه‌شد.

شراره مسچیان، پژوهش‌گر و داور آثار پژوهشی
سیده‌آمنه فلاح زحمتکش، مربی کانون و پژوهشگر برگزیده

صحبت‌های «علی رحیمی‌پناه»، «کورش ابراهیم‌زاده» و «رابعه نیک‌فطرت»، از اعضای برگزیده و پژوهش‌گر کانون استان گیلان و توضیح ‌در ارتباط با پژوهش انجام‌گرفته و نقش مربیان در انتخاب این آثار، از دیگر برنامه‌های این آیین در روز پنج‌شنبه، ۱۸ آذر ۱۴۰۰ بود و با سخنان «بتول‌آقاجانی»، مربی‌مسئول کانون شهرستان فومن و از پژوهش‌گران برگزیده این مجموعه در ارتباط با مراحل انجام یک فعالیت پژوهشی، به نقطه پایانی رسید.

بتول آقاجانی، پژوهش‌گر و داور آثار پژوهشی
علی رحیمی‌پناه، عضو پژوهش‌گر کانون گیلان
کوروش ابراهیم‌زاده، عضو پژوهش‌گر کانون 
رابعه‌نیک‌صفت، عضو پژوهش‌گر کانون گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =