در دومین روز جشنواره قصه‌گویی چه می‌گذرد/ برپایی جلسه نقد و بررسی قصه‌ها

قصه‌گوهای بخش «بین‌الملل» در روز دوم جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی همانند روز اول با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برنامه روز دوم بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار می‌شود، اعلام شد.
در روز دوم جشنواره همانند روز اول قصه‌گوهای بخش «بین‌الملل» با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
بدین ترتیب از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ اوشا ونکاتر امان از کشور هندوستان با قصه «قصه و آواز»، فرزانه صادقی از استان تهران با قصه «قدم یازدهم»، حیتام شکری از کشور مصر با قصه «قصه ابوزرزور»، لیلا ابراهیمی از استان قزوین با قصه «شیر و خرگوش» و شالینی باجاج از کشور هندوستان با قصه «قصه یامونا» با یکدیگر رقابت می‌کنند.
از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳ دینیس اسعد از کشور فلسطین با قصه «قصه‌ی یک خواب»، رایده قرمازی از کشور تونس با قصه «صحبت شیرین»، داوود ریحانی از استان خراسان رضوی با قصه «پیرزن خردمند»، نیاتی وایدیامهتا از کشور هندوستان با قصه «دوستی برای اژدها» و زهرا اتحادی از استان یزد با قصه «خدا ساخته و می‌سازد» با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
همچنین از ساعت ۱۵ تا ۱۷:۳۰ قمر غلامیان از استان بوشهر با قصه «لحاف جادویی»، دیواکی بهوجانگ گجره از کشور هندوستان با قصه «روزی که خاله رفت، و برگشت!»، افسانه بازیار از استان آذربایجان غربی با قصه «چی می‌بینیم؟»، هما سوپرامانیان از کشور هندوستان با قصه «بازی»، مریم سامی از استان اصفهان با قصه «طولانی ترین قصه دنیا»، پائولا بالبی از کشور ایتالیا با قصه «قصه پسر چوپان»، مهرگهی از کشور هندوستان با قصه «درخت همیشه سبز»، آسیه رحمتی از استان خوزستان با قصه «گره»، شاینا جونز از کشور آفریقا با قصه «دخترک و صخره»، مارسلا سابییو از کشور آرژانتین با قصه «جیرجیرک و وزغ» و مهدی محمدیان از استان تهران با قصه «خوان هشتم» با یکدیگر رقابت می‌کنند.
همچنین جلسه نقد و بررسی قصه‌های ارایه شده در دو روز اول جشنواره که شامل بخش رقابت در بخش بین‌الملل بوده است، از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.
سارا قصیر بازیگر، کارگردان و قصه‌گو لبنانی، گیتی خامنه مجری و گوینده باسابقه برنامه‌های تلویزیونی کودک و منصور ضابطیان روزنامه‌نگار، کارگردان و تهیه‌کننده و مجری رادیو و تلویزیون داوری آثار بخش «بین‌الملل» را در روزهای ۲۵ و ۲۶ آذر ۱۴۰۰ انجام می‌دهند. همچنین سعید حسام‌پور رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز و سعید مجیدی مدرس صداسازی و فن‌بیان و مشاور علمی جشنواره، منتقدان این بخش هستند.
این جشنواره برای مخاطبان عمومی به‌دلیل شیوع بیماری کرونا از طریق سایت کانون به نشانی www.kanoonnews.ir، صفحه کانون در آپارات به نشانی   www.aparat.com/kanoonparvaresh/live و صفحه اختصاصی کانون در اینستاگرام به نشانی www.instagram.com/kanoonparvaresh پخش می‌شود.  
بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی از ۲۵ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =