مراکز کانون پرورش فکری استان همدان در آخرین روز از هفته‌ی پژوهش میزبان اعضا بودند

مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در آخرین روز از هفته پژوهش با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی،هنری و ادبی در خدمت اعضای پژوهشگر خود بودند.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مراکز فرهنگی‌هنری این استان برنامه‌های متنوع و جذابی را اجرا کردند.
• مراکز فرهنگی، هنری شهر همدان با اجرای پیک شادی ویژه هفته پژوهش و فعالیت‌های شاد و مفرحی هم‌چون: قصه‌گویی، نمایش‌عروسکی‌، شعرخوانی و... میزبان بالغ بر ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان و اعضای کانون بودند.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک شهرستان نهاوند با اجرای ویژه برنامه «من یک پژوهشگر هستم» با انجام آزمایش‌های ساده میزبان ۱۷ نفر از اعضای علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش بود.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو نهاوند به همراه ۱۵ نفر از کودکان و نوجوانان، با حضور در پژوهش‌سرای آموزش و پرورش این شهر، علاوه بر آشنایی با مراحل پژوهش، اعضا را با وسایل مختلف آزمایشگاهی آشنا کردند.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری شهرستان تویسرکان در ویژه برنامه‌ی «دانایی و توانایی» علاوه بر  معرفی کتاب‌های علمی و پژوهشی، به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و انجام آزمایش‌های ساده علمی برای ۱۵ نفر پرداخت.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری شهر سرکان با اجرای برنامه‌ای جذاب، با ساخت درخت «ایده‌پژوهی» و طرح سوالاتی که از قبل روی برگ‌های این درخت یادداشت شده بود، توسط ۲۵ نفر از اعضا پس از انتخاب سوال‌، جواب‌ها و اطلاعات خود را پیرامون آن موضوع جمع‌آوری کردند.
• ‏مرکز فرهنگی‌هنری شهر لالجین به همراه ۲۰ نفر از اعضا با حضور در پژوهش‌سرای شهید زین‌الدین این شهر، سوال‌های علمی، پژوهشی خود را با کارشناس مسئول این پژوهش‌سرا پیرامون گلبول‌های قرمز، سلول‌های نگهبان، عدسی‌ها و... مطرح کردند.
• ‏کتابخانه سیار روستایی فرسفج با دعوت از یکی از کارشناسان اداره جهاد کشاورزی از وی خواست برای ۱۸ نفر از اعضای کتابخانه پیرامون مراحل کاشت و برداشت بعضی از محصولات توضیح دهد.
• ‏کتابخانه‌ سیار روستایی نهاوند با حضور در روستای حسین‌آباد به همراه ۱۸ نفر از اعضا، پژوهش گروهی با موضوع «ریشه‌دارکردن ساقه‌ی گل رز» را انجام دادند.
• ‏کتابخانه پستی ملایر، با اجرای برنامه‌ی «درختان روستای من» از کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه خواست تا در مورد گونه‌های درختان موجود در روستای خود تحقیق و مطالب خود را از طریق فضای مجازی به مربی کتابخانه ارسال کنند.
لازم به ذکر است مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از تاریخ ۲۰ الی ۲۵ آذرماه، کلیه‌ی فعالیت‌های خود را که شامل ۱۵۰ عنوان برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی پیرامون تحقیق و پروهش بود برای بالغ بر ۴۵۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان به دو صورت حضوری و مجازی اجرا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =