شورای فرهنگی کانون استان گیلان تشکیل جلسه داد

نهمین نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری استان گیلان در سال ۱۴۰۰ با حضور مسئولان کشوری این نهاد در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان‌گیلان، شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نشستی هدف‌مند و ساختارمند است که با هدف هم‌اندیشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسان و صاحب‌نظران در مسیر پیش‌برد فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی این نهاد برگزارمی‌شود.

برهمین‌اساس، نیز مسئولان کانون گیلان سفر استانی روزهای ۲۸ و ۲۹ آذر ۱۴۰۰ مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری، مشاور مدیرعامل و کارشناس مسئول آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کشور به استان را فرصتی برای برگزاری نهمین  نشست شورای فرهنگی و بهره‌گیری از دیدگاه‌های سازنده آنان برای کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها و طرح خواسته‌ها قراردادند.

سرپرست کانون استان گیلان نیز در این نشست با خوش‌آمدگویی به حاضران، اهمیت سه ضلع  «مرکز»، «مربی» و «عضو» را از منظر مدیرعامل این نهاد یادآورشد با راهبردی توصیف‌کردن این دیدگاه گفت: افزایش پیوندهای این مثلث، از اهداف و اولویت‌ها به شمارمی‌رود.

سیدجلیل میرعظیمی در همین‌حال اشاره‌ای به مراکز فرهنگی هنری ثابت، فراگیر، کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری و کتاب‌خانه‌های پستی کانون گیلان داشت و با مهم ارزیابی‌کردن نقش سرمایه‌های انسانی کانون توضیح‌داد: دست‌آوردهای این مجموعه در راه‌انداری مرکز تخصصی تولید تئاتر کودک و نوجوان، افتتاح نگارخانه آفرینش، گشایش مرکز تخصصی علوم و فنون و راه‌اندازی استودیوی کارگاه‌های برخط، مدیون و مرهون این سرمایه‌های انسانی است.

سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون استان گیلان

این مسئول فرهنگی هم‌چنین، از نگاه ویژه دست‌اندرکاران کانون گیلان به گسترش عدالت فرهنگی و خدمات‌رسانی کتاب‌خانه‌های پستی و سیار شهری و روستایی این مجموعه در استان سخن‌گفت و این حرکت را گامی مهم  در جهت نیل به اهداف دانست.

اشاره به فرصت‌سازی کانون از تهدیدهای کرونایی و نقش آن در پیش‌گیری از گُسست‌های فرهنگی و آموزشی، از دیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه میرعظیمی قرارداشت و وی با ارایه‌ی آماری که از افزایش ملموس تعداد و مخاطبان کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط طی یک سال اخیر حکایت‌داشت، افزود: فعالیت‌های اثربخش انجمن‌های تخصصی و تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها نیز از دیگر دست‌آوردها محسوب‌می‌شود.

او درهمین‌حال، پایه و اساس فعالیت‌های کانون را آموزه‌های اسلامی دانست و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری(‌مدظله‌العالی) در بیانیه گام  دوم انقلاب و سخنان اخیر مهدی علی‌اکبرزاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری در ارتباط با ضرورت بهره‌گیری از ابزار فرهنگ و هنر در ارایه فعالیت‌ها گفت: این مهم در دستور کار قراردارد.

طرح خواسته‌های تمامی همکاران، به ‌ویژه مربیان پاره‌وقت کانون استان گیلان، پایان‌بخش سخنان سیدجلیل میرعظیمی در این نشست فرهنگی‌بود.

مدیرآفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور نیز میهمان ویژه این  نشست فرهنگی بود و بخشی عمده‌ای از زمان حضور خود در این جلسه را به استماع صحبت‌های مسئولان کانون گیلان اختصاص‌داد.

انسیه موسویان، مدیرآفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور

انسیه موسویان به اولویت‌های سفر مسئولان به استان‌ها نیز اشاره‌داشت و با بیان این که انتقال پیام حمایت و همراهی محمود مروج، معاون فرهنگی کانون کشور و برطرف‌سازی موانع در دستورکار قراردارد، افزود: طرح‌ریزی فعالیت‌های تازه و تبیین رویکردهای روزهای پساکرونای این مجموعه، از دیگر این اهداف به‌شمارمی‌رود.

او هم‌چنین، بازدید از مراکز فرهنگی‌هنری شماره ۱، ۳ و مجتمع  کانون رشت، رستم‌آباد، منجیل، فومن و صومعه‌سرا و گفت‌وگو با مربیان را مفید و موثر دانست و از تلاش برای تحقق خواسته‌های همکاران خبرداد.

مشاور مدیرعامل کانون کشور نیز از دیگر میهمانان بود و از همراهی و حمایت مسئولان ستادی از فعالیت‌های همکاران استان‌ها سخن‌گفت.

فروغ‌السادات شایگان، مشاور مدیرعامل کانون

فروغ‌السادات شایگان، به شاخصه‌های کانون و عوامل پویایی این مجموعه هم اشاره‌داشت و اظهارکرد: پرورش تفکر خلاق در سایه هم‌گرایی، گفت‌وگو  و چند صدایی، بسترهای مناسبی است که به ارتقای همه‌جانبه همکاران و اعضای این مجموعه کمک‌می‌کند.

معرفی مجله الکترونیکی«خانه دوست» به عنوان یک منبع مطالعاتی مناسب و قدردانی از میهمان‌نوازی همکاران کانون گیلان، دیگربخش سخنان فروغ‌السادات شایگان بود.

کارشناس مسئول هنری کانون کشور هم صحبت‌های خود در این گردهم‌آیی فرهنگی را با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی این مجموعه آغازکرد و از آماده‌سازی «کتاب کار» مربیان هنری در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

معصومه فاضلی‌مقدس، کارشناس مسئول هنری کانون کشور

معصومه فاضلی‌مقدس، ازضرورت توان‌مندسازی افزون‌تر همکاران مراکز تک‌ مربی نیز صحبت‌کرد و ارایه آموزش‌های متناسب با نیازهای آنان را خواستارشد.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون گیلان هم به ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در این حوزه پرداخت و با اشاره به اجرای فعالیت‌های حضوری و مجازی کانون گفت: بسترسازی برای ارایه‌ خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی در قالب کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط، نقش غیرقابل انکاری در افزایش گستره  مخاطبان این برنامه‌ها داشته‌است.

خدیجه‌تقی‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی کانون گیلان

خدیجه‌تقی‌پور درعین‌حال از خواسته‌ها و همکاران حوزه معاونت فرهنگی درجهت کیفیت و کمیت‌بخشی به برنامه‌ها سخن‌به‌میان‌آورد و مدیریت برگزاری دوره‌های آموزشی، ارتقای نرم‌افزار ثبت گزارش‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی معاونان و کارشناسان را از جمله درخواست‌ها عنوان‌کرد.

استمرار در مسیر توجه هم‌زمان و متوازن به تمامی فعالیت‌های کانون و اهمیت افزایش پُل‌های ارتباطی افزون‌تر میان استان‌ها و ستاد،  ازدیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان معاونت فرهنگی کانون گیلان به آن پرداخته‌شد.

طرح برخی از مسایل از سوی اکرم‌السادات حسینی و حمیراخدابنده، به ترتیب‌ کارشناسان مسئول فرهنگی و ادبی کانون استان و ارایه‌دیدگاه‌ و نقطه‌نظرات از سوی دیگر حاضران، پایان‌بخش این نشست فرهنگی‌بود که صبح روز دوشنبه، ۲۹ آذر۱۴۰۰ در سالن اجتماعات اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  گیلان در رشت برگزارشد.

اکرم‌السادات حسینی، کارشناسان مسئول فرهنگی  کانون گیلان
حمیراخدابنده، کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی کانون گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =