برگزاری آیین رونمایی از کتاب کارشناس ادبی کانون سمنان

آیین رونمایی از کتاب «فصل هفتم» نوشته‌ی کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، آیین رونمایی از کتاب «فصل هفتم» نوشته‌ی مهرناز نصیری کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به میزبانی اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی با حضور نبی‌اله خدابخشی و محمد طاهریان مدیران کل، معاونان، کارشناسان، مربیان و اعضای کتاب‌خوان این دو مجموعه و جمعی از فرهنگ‌دوستان استان، پیش از ظهر یک‌شنبه پنجم دی ۱۴۰۰ هم‌زمان با پخش زنده در فضای اسکای‌روم، در سالن اجتماعات کتابخانه‌ی مرکزی سمنان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن قدردانی از اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌ی مرکزی بر تلاش مضاعف در زمینه‌ی اجرای برنامه‌ها و نشست‌های فرهنگی، تأکید کرد.

خدابخشی در ادامه از دستگاه‌های متولی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی خواست تا برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این نوع برنامه‌ها، بیش از پیش هم‌کاری داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و نشست‌های فرهنگی مانند نشست کتاب‌خوان، رونمایی کتاب، جمع‌خوانی کتاب، قصه‌گویی، شعرخوانی، مسابقه‌های فرهنگی و... از سوی کتابخانه‌های عمومی استان، رونمایی کتاب را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی این اداره‌کل برشمرد.

طاهریان در ادامه با تأکید بر ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی مردم با آثار نویسندگان بومی، خاطرنشان کرد: بایست نویسندگان و شاعران بومی را به نوجوانان و جوانان استان معرفی کنیم تا آنان بتوانند از تجربه‌های این قشر بهره‌مند شوند.

مهدی زارع شاعر، نویسنده و منتقد ادبی استان در ادامه‌ی این مراسم ضمن تبریک به نویسنده‌ی کتاب «فصل هفتم» درخصوص محتوا و مضمون داستان، چرایی حوادث و اوج و فرود آن و...، مطالبی بیان و اظهار کرد: روایت‌گویی و قصه‌نویسی، کاری بسیار سخت و ریسک‌پذیر است.

وی یادآور شد: جسارت، شهامت و ‌آشنایی نویسنده به بعضی از قواعد داستان موجب شد تا خوانندگانِ این کتاب با یک اثر خلاقانه مواجه شوند.

زارع در پایان افزود: نویسنده‌، هفت روایت را به یک شیوه آغاز کرده و به هفت شیوه به پایان رسانده و درواقع می‌توان گفت مانند یک جادوگرِ توانمند عمل کرده است.

نصیری ضمن قدردانی از بیان نظرها و دیدگاه‌های کارشناسی جمعی از شاعران و نویسندگان اظهار داشت: فصل هفتم، سفرهایی در فرهنگ‌های سرزمین‌ها و انسان‌های مختلف در قالب چند روایت به‌صورت جداگانه است که در نقطه‌ی بی‌زمانی روایت می‌شوند و در هفتمین‌فصلِ داستان، مخاطب شاهد به ثمر رسیدن این درون‌مایه می‌شود و درمی‌یابد که تنها نجات جان یک انسان، چگونه در زنجیره‌ی به‌هم‌پیوسته از زمان اثر دارد.

در بخشی از این آیین، نقد کوتاهی بر کتاب از سوی نویسندگان، شاعران، صاحبان قلم و اندیشه صورت گرفت و در پایان نیز رونمایی از کتاب «فصل هفتم»، همراه با تجلیل نویسنده و تقدیم لوح سپاس و هدیه انجام شد.

گفتنی است؛ «فصل هفتم» جدیدترین اثر نصیری در قالب رمان کوتاه که در ۹۸ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه در قطع رقعی از سوی نشر آثار برتر، چاپ شده و پیش از این کتاب‌های دیگری با عنوان «بابا سلام»، «این دل همیشه‌تنگ»، «کبوترنامه»، «عطر شیرین» و «رؤیای صلح» «وقتی درد را عاشقانه بسرایی» و «روزی که بزرگ شدم(با رویکرد نگاهی به زندگی‌نامه‌ی شهیده ترور)» از وی منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =