اهمیت نگاه ویژه به حوزه‌ی کودکان و نوجوانان برای ساخت زیربنای کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پایگاه تحرک، فکر و مهارت است و این ویژگی را در هیچ حوزه‌ی دیگری نمی‌توان مشاهده کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون استان و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل کانون استان با ابراز خرسندی از شناخت کامل معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری از کانون و فعالیت‌های آن، گفت: این شناخت به ما کمک می‌کند تا مسایل حوزه‌ی کودک و نوجوان را با شتاب بیشتری پیش ببریم.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به ارتباط نزدیک معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در مسئولیت‌های پیشین خود با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مربیان آن، این موضوع را نشان از اهمیت نقش کانون در پرورش کودکان و نوجوانان در نزد وی دانست و ابراز امیدواری کرد بتوان شرایطی فراهم کرد که کودکان و نوجوانان بیشتری در سطح استان از خدمات کانون بهره‌مند شوند.

هادی هم‌چنین در خصوص نگاه ویژه به کانون، در تخصیص اعتبارات، تجهیز مراکز فرهنگی‎هنری برای تاثیرگذاری بیشتر بر کودکان و نوجوانان امروز که پویایی، باهوشی و  گستردگی اطلاعات آنان با گذشته قابل مقایسه نیست و مسایل رفاهی همکاران سخنانی بیان کرد.

پس از سخنان مدیرکل کانون، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به سابقه‌ی فرهنگی خود، فعالیت در این حوزه، به ویژه برای کودک و نوجوان، را بسیار مشکل دانست و گفت: برای ساختن اصولی زیربنای فرهنگ هر کشور، باید بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی کودک و نوجوان صورت گیرد زیرا ساختار یک انسان در این دوران شکل می‌گیرد.

عباسعلی ارجمندی ادامه داد: به همین سبب در جلسات برنامه‌ریزی و توسعه باید کسانی حضور داشته باشند که جنس کار را بشناسند و نظر بدهند که این افراد را در کانون پرورش فکری می‌توان یافت.

وی سپس افزود: کانون پایگاه تحرک، فکر و مهارت است و این ویژگی را در حوزه‌های دیگری چون دانشجویی و... نمی‌توان مشاهده کرد.

ارجمندی شناخت «ذایقه‌ی» کودک و نوجوان را برای انجام هر فعالیتی در این حوزه بسیار مهم دانست و معتقد بود بدون این شناخت و ارتباط با آنان نمی‌توان بر مدار موفقیت حرکت کرد و به نتیجه‌ی دلخواه دست یافت.

«اهمیت نقش خانواده» در مسیر رشد و پرورش کودک بخش دیگری از سخنان سرپرست فرمانداری زابل بود که در این‌باره گفت: والدین هم باید به حساسیت دوران کودکی آگاهی داشته باشند و برای حرکت در این مسیر برنامه‌ریزی کنند.

وی در پایان افزود: کودک و نوجوان امروزی بسیار زیرک است و مسایل را بسیار خوب درک می‌کند اما «نوع ارتباط با آنان» و «شناخت راه» دو شرط اساسی توفیق در بهره‌گیری از این ویژگی‌هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =