کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گیلان تشکیل جلسه ‌داد

نخستین نشست اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، صبح‌ امروز به‌میزبانی اداره‌کل کانون استان گیلان در رشت برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست به‌منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی در جهت برگزاری هرچه ‌باشکوه‌تر آیین‌های چهل‌وسومین سال‌گرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان برگزارشد.

روایت دست‌آوردهای انقلاب اسلامی یک رسالت است

سرپرست کانون استان گیلان طی این نشست، ضمن تبریک ایام پیش‌رو و خوش‌آمدگویی به حاضران، از توفیقات و ره‌یافت‌های چهل‌ودوساله انقلاب اسلامی صحبت‌کرد و از اهمیت تبیین این دست‌آوردها برای همگان، به ویژه‌ نسل کودک و نوجوان سخن‌گفت.

سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان

سیدجلیل میرعظیمی در همین ارتباط ‌افزود: ریل‌گذاری مسیر تحقق منویات مقام معظم‌رهبری (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب، ارایه تصویری روشن از شکل‌گیری این نظام مردم‌سالار دینی و نمایاندن جایگاه والای امروز آن برای آینده‌سازان، از اولویت‌هایی است که باید مدنظر قرارگیرد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجرگیلان در این زمینه اضافه‌کرد: نهالی که  در سال ۱۳۴۲  با رهبری امام راحل(ره)  کاشته‌شد و در بهمن ۱۳۵۷ به ثمر نشست،  درختی باروری است  که  با خون شهیدان و تربیت استعدادهای شکوفای این نظام مردمی به بالندگی رسید و طی سال‌های اخیر در حوزه‌های فرهنگی، علمی و دفاعی بیش از پیش‌ شکوفاشد.

میرعظیمی برهمین اساس نیز پاس‌داشت این میراث بزرگ معنوی، فرهنگ‌سازی و انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی را مهم ارزیابی‌کرد و ضمن ارزش‌مند توصیف‌کردن نقش دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد فعال در جهاد تبیین گفت: پیش‌گیری از گُسست‌های میان‌نسلی و روایت‌گری رویدادهای انقلاب اسلام برای نسلی که گذشته این نظام مردم سالار را درک‌نکرده‌اند، بیش از پیش احساس‌می‌شود.

این مسئول فرهنگی صحبت‌های خود در جمع نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان گیلان را با تاکیدی دوباره براهمیت هم‌گرایی و هم‌افزایی تمامی فعالان این عرصه ادامه داد و به مهم‌ترین عناوین فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این ایام ‌اشاره‌کرد.

او متولی برگزاری فعالیت‌های حضوری و مجازی  کانون پرورش فکری را تمامی همکاران مراکز فرهنگی هنری ثابت، فراگیر(ویژه کودکان ونوجوانان با نیازهای خاص) و کتاب‌خانه‌های پستی، سیارشهری و روستایی این مجموعه اعلام‌کرد و ایجاد نشاط‌اجتماعی و تنوع‌بخشی به برنامه‌ها را یک اولویت خواند.

وی هم‌چنین، گستره این فعالیت‌ها را تمامی شهرها و روستاهای استان دانست و افزود: همراه‌سازی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارگاه‌های عمومی برخط، انجمن‌های تخصصی و درعین‌حال برگزاری نشست‌های خانواده، از دیگر برنامه‌های کانون در این ایام‌است .

استفاده از ظرفیت‌های مرکز علوم و نجوم کانون، برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی اعضا و مربیان، اکران فیلم و حضور در آیین‌های ۱۲ و ۲۲ بهمن، بخشی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری گیلان در ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی است که در سخنان  سیدجلیل میرعظیمی به آن اشاره‌شد.

 براساس این گزارش، طرح دیدگاه‌ها و ارایه‌ پیشنهادات و برنامه‌ها از سوی نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بخش پایانی نخستین گردهم‌آیی اعضای این کمیته در روز سه‌شنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۰ و به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در رشت بود.

شایان‌ذکر است، در این نشست نمایندگانی از آموزش و پرورش، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، نهادکتاب‌خانه‌های عمومی، تبلیغات اسلامی استان گیلان و شهرداری و سازمان فرهنگی‌اجتماعی‌ورزشی شهرداری رشت حضورداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =