جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر برگزار شد

اولین جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری و تعدادی از اعضای این کمیته برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جلسه به منظور همفکری و برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد.

 در این جلسه مدیرعامل و شورای معاونان کانون و تعدادی از اعضا کمیته مذکور حضور داشتند.

در ابتدای جلسه مهدی علی‌اکبرزاده با اشاره به مسئولیت کانون پرورش فکری در اداره کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گفت: با همکاری اعضای این کمیته برنامه‌های دهه فجر تدوین و برای اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.
مدیرعامل کانون ادامه داد: با توجه به اینکه این جلسه‌ها در استان‌ها هم برگزار و برنامه‌های لازم تدارک دیده می‌شود، برنامه‌ها بی‌تردید در مراکز مشهود خواهد بود. اما کمیته کودک و نوجوان فعالیت ویژه‌تری دارد و ما جدای از برنامه‌های استانی شیوه‌نامه مشخصی را برای اداره کل کانون استان‌ها ارسال خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: برای ما تولید محتوا اهمیت ویژه‌ای دارد و باید بتوانیم ماهیت وجودی انقلاب اسلامی را برای کودک و نوجوان تبیین کنیم. به نظرم بهترین کار آگاهی‌بخشی به کودکان است.
مدیرعامل کانون اضافه کرد: متولی اصلی برنامه‌های دهه فجر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معاونت فرهنگی کانون است. تبیین شخصیت حضرت امام خمینی (ره)، زندگینامه شهدای کودک و نوجوان، خاطرات متنوعی که مربوط به جریان انقلاب است و فعالیت‌هایی که کودکان در آن دوره انجام دادند از نمونه کارهایی است که می‌توان برای تولید محتوا از آنها استفاده کرد.

علی‌اکبرزاده با اشاره به اهمیت آگاهی‌بخشی بیان کرد: در کانون به دنبال این هستیم که بچه‌ها کنجکاو شوند و پاسخ سوال‌هایشان را بگیرند. آگاهی دادن تا حدی عطش بچه‌ها را سیراب می‌کند و ما به دنبال تقویت اندیشه هستیم. اگر امروز بچه‌های ما با اساس انقلاب اسلامی آَشنا شوند در آینده تاثیرگذار خواهند بود؛ بنابراین وظیفه ما به‌ویژه در این ایام آگاهی‌بخشی است.

وی افزود: برای آگاهی‌بخشی به کودکان می‌توان از داستان کوتاه کمک گرفت و در زمینه موضوع‌های انقلاب قصه‌گویی داشته باشیم. اگر به مربیان خوراک لازم را بدهیم می‌توانند برای بچه‌ها قصه بگویند.
مدیرعامل کانون با تأکید بر همکاری اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر عنوان کرد: اعضای کمیته کودک و نوجوان با تعامل و انتقال نظرات و پیشنهادها به یکدیگر کمک کنند. همچنین کانون و سازمان تعلیم و تربیت کودک با همکاری یکدیگر می‌توانند کارهای ارزشمندی انجام دهند. اعضای ما مکمل یکدیگر هستند.
علی‌اکبرزاده با بیان اینکه تمام برنامه‌ها در راستای اهداف انقلاب اسلامی است گفت: آنچه که اهمیت دارد شور و نشاطی است که می‌خواهیم در این روزهای دهه فجر نمود داشته باشد. بچه‌ها شادی را دوست دارند و ما در کنار این شور و شادی می‌توانیم پیام‌هایی هم ارسال و در دل این فضای شاد، انقلاب را تعریف و برای بچه‌ها تبیین کنیم.
مدیرعامل کانون در پایان صحبت‌های خود با اشاره به افتتاح سایت دیجی‌کانون در آستانه دهه فجر گفت: این سایت ساماندهی برای ارائه محصولات فرهنگی کانون و سایر محصولات تولیدکنندگان مرتبط با کودک و نوجوان است که از سوی کانون تأیید می‌شود. دیجی‌کانون مجموعه‌ای است از آنچه خانواده‌ها برای کودک و نوجوان خود نیاز دارند.

در ادامه جلسه هر کدام از اعضای کمیته، دیدگاههای خودشان را مطرح کردند.

شایان ذکر است مدیرعامل کانون، مدیرعامل انتشارات مدرسه، مدیر رادیو ایران، سرپرست شبکه تلویزیونی امید، مدیر شبکه تلویزیونی پویا، معاونت اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و  معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =