اجرای ۸۲۰ فعالیت و برنامه متنوع در ایام دهه مبارک فجر در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

معصومه هادی: افزایش سطح معرفتی کودکان و نوجوانان نسبت به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فراهم‌سازی زمینه‌ی حضور پرشکوه آنان یکی از هدف‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طراحی و اجرای برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، رییس کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌های این کمیته را در آستانه‌ی چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشریح کرد.

مدیرکل کانون با تبریک فرارسیدن ایام دهه‌ی فجر در خصوص اهمیت حوزه‌ی کودک و نوجوان در پایدارسازی هویت فرهنگی و انتقال ارزش‌ها در جامعه گفت: وقتی کودک و نوجوان هویت خود را بشناسد، خویش را یک سرباز متعهد به نظام می‌داند و هیچ تندبادی او را از مسیر انقلاب خارج نخواهد کرد.

معصومه هادی ادامه داد: به همین دلیل، افزایش سطح معرفتی کودکان و نوجوانان با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فراهم‌سازی زمینه‌ی حضور پرشکوه آنان یکی از هدف‌های اصلی ما در طراحی و اجرای برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

رییس کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی در استان «بصیرت» آینده‌سازان کشور یکی دیگر از اهداف این کمیته بیان کرد و افزود: دادن آگاهی و شناخت نسبت به ارزش‌های نظام به کودکان و نوجوانانی، که در ۴۳ سال بعد از انقلاب اسلامی ایران، متولد شده‌اند باعث می‌شود تا آنان با نگاهی روشن و ذهنی آگاه با آنچه امروز در سطح جامعه و جهان در خصوص انقلاب اسلامی می‌گذرد، روبه‌رو شوند.

هادی هم‌چنین گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از قله‌های موفقیت، نظامی کارآمد و مهم در جهان است و گواه این سخن را در تلاش‌های مداوم مخالفان برای نشان دادن ناکارآمدی آن مشاهده می‌کنیم.

مدیرکل کانون «استفاده از الگوی انقلاب اسلامی در شکل‌گیری دیگر انقلاب‌ها در جهان» و «اقبال دیگر کشورها برای ارتباط با ایران» را دیگر نشانه‌های توفیق جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون عنوان کرد که به برکت هدایت‌های مدبرانه‌ی بنیانگذار بزرگ انقلاب اسلامی(ره) و مقام معظم رهبری حاصل شده است.

 رییس کمیته‌ی کودک و نوجوان در بخش دوم سخنان خود به برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب جهت آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها، اهداف و خدمات انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان و ایجاد انگیزه برای نقش‌آفرینی خودجوش و بهره‌گیری از جذابیت‌های مورد پسند آنان در تولید برنامه‌های متناسب با فضای فکری فکری آنان یکی دیگر از رویکردهای ما در طراحی برنامه‌ها بوده است.

وی افزود: نسل امروز سلیقه و علاقه‌های دارند که باید با نگاه دقیق و موشکافانه نسبت به آن برنامه‌ریزی و زمینه برای حضور آنان فراهم شود تا طعم شیرین برکات، دستاوردها و مواهب نظام اسلامی را بچشند.

هادی هم‌چنین با اشاره به فضای مجازی و تهدیدها و فرصت‌های آن گفت: فضای مجازی، که خواسته و ناخواسته، بسیاری از کودکان و نوجوانان وارد دنیای گسترده و ناشناخته‌ی آن شده‌اند، یکی دیگر از رویکردهای ما در برنامه‌ریزی‌هاست و ما با اعتقاد به اینکه باید سهم خودمان را در این حوزه ایفا کنیم، به آن نظر داشته‌ایم.

مدیرکل کانون در این بخش از سخنان خود به خبرنگاران حاضر در نشست گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان یکی از پیشروان استفاده از فضای مجازی با هدف پاسخگویی به نیازها و شبهات مخاطبان به این عرصه وارد شد و با راه‌اندازی سامانه‌های تخصصی گوناگون، برگزاری کارگاه‌های برخط، نمایش و انتشار فیلم و...، در فضای مجازی، بخشی از این نیازها را پاسخ گفته است.

رییس کمیته‌ی کودک و نوجوان هم‌چنین از اجرای ۸۲۰ فعالیت در قالب ۴۳ برنامه‌ی محوری در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و پستی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها که به عنوان جشن ملی ۱۴۰۰ و در طول دهه فجر در ۳۱ مرکز ثابت و سیار و پستی برای کودکان و نوجوانان استان اجرا می‌شود شامل تولید محتوا، برگزاری جشن‌ها، مسابقه‌ها، مهرواره‌ها و دیگر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی است که با هدف الگوسازی مناسب برای کودکان و نوجوانان و به منظور هدایت آنان در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی طراحی شده، که بخشی از آن هم مربوط به فضای مجازی می‌شود.

هادی از قصه‌گویی(به دو زبان فارسی و انگلیسی) هم نام برد و آن را تلاشی برای انتشار پیام پایبندی همه‌ی ایرانیان به ارزش‌های انقلاب و پیروی از نظام و مقام معظم رهبری، به همه‌ی مردم جهان، دانست.

جشن محوری «من انقلابی‌ام»، مهرواره قصه‌گویی بچه‌های انقلاب، صبح شعر و قصه «آهنگ بهاران»، تولید پادکست، ویژه‌برنامه‌های «امداد انقلابی»، حضور واحد سیار در مناطق حاشیه شهر، جام بازی‌های بومی و محلی برای کودکان حاشیه شهر، نشست‌های تخصصی برای همکاران و اعضا از جمله برنامه‌های دیگری بود که مدیرکل کانون استان به آن اشاره کرد.

گفتنی است در پایان، رییس کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی پاسخگوی خبرنگاران بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =