گلزار شهدای شهر رشت، گلباران دستان کودکان شد

در نخستین روز از چهل‌وسومین فجر شکوه‌مند انقلاب، کودکان و نوجوانان ایران اسلامی با حضور در گلزار شهدای سلیمانداراب شهر رشت، با امام راحل(ره) و شهیدان والامقام پیمانی دوباره بستند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان؛  این آیین به همت اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌وسومین فجر شکوه‌مند انقلاب اسلامی صورت‌گرفت و طی آن کودکان و نوجوانان ضمن تجدید میثاق با بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی(ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، به شهدای والامقام ایران اسلامی ادای احترام‌کردند.

طی این آیین که در نخستین روز از چهل‌وسومین فجر این نظام مردمی«انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، مستضعفان، پیشگامان انقلاب» و با حضور دانش‌آموزان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  برگزارشد، تبیین رشادت‌های مردمان این دیار در مسیر شکل‌گیری و ثبات انقلاب اسلامی در دستورکارقرارداشت.

«پخش سرودهای انقلابی»، «دکلمه‌خوانی» و  «خوانش‌شعر» از سوی کودکان و نوجوانان و «تجلیل از نوجوانان برگزیده»، از جمله برنامه‌های این مراسم بود و با ادای احترام و گلباران گلزار شهیدان همراه‌شد.

آینده انقلاب در دستان کودکان نوجوانان است

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم در آغاز این مراسم، ضمن خیرمقدم به حاضران و تبریک چهل‌وسومین فجر انقلاب، به دست‌آوردهای این نظام مردمی اشاره‌کرده و موفقیت‌ها را ثمره رهبری داهیانه امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) و رشادت‌ و پایمردی شهدای والامقام و  مردمان غیور ایران اسلامی دانست.

سیدجلیل‌میرعظیمی، مسئول کمیته کودک و نوجوانان  دهه فجر گیلان

سیدجلیل‌میرعظیمی برهمین اساس نیز تبیین این دست‌آوردها و تشریح دلایل آرامش کشور و موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های علمی و دفاعی را برای آینده‌سازان ضروری ارزیابی‌کرد و با مهم برشمردن نقش دستگاه‌های فرهنگی در جهت آشناسازی همگان، به ویژه نسل سوم و چهارمی‌ها با روند شکل‌گیری و پویایی انقلاب گفت: آینده در دستان کودکان و نوجوانان است و از این رو بایستی در جهت فرهنگ‌سازی و ارایه تصویری روشن از اهداف و اولویت‌های نظام به آنان کوشا باشیم.

مسئول کمیته کودک و نوجوانان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان در همین زمینه افزود: تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و شهدای ایران اسلامی، به ویژه هشت هزارشهید سرفراز استان گیلان در نخستین روز از دهه فجر، گامی در جهت نیل به این هدف و نقطه آغازی مبارک برای برگزاری هرچه بهتر آیین‌های باشکوه «جشن ملی ۱۴۰۰» محسوب‌می‌شود.

قدردانی از تلاش‌ها و همراهی اعضای کمیته کودک و نوجوان ستادبزرگ‌داشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب، پایان‌بخش سخنان این مسئول فرهنگی بود.

مدیر مدرسه شاهد دختران شهر رشت نیز از حاضران این مراسم به‌شمارمی‌رفت و ضمن تبریک فجرانقلاب‌اسلامی، آرزومند روشنی و برکت‌افزون‌تر در زندگی مردمان ایران اسلامی و آینده‌سازان این دیارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =