درخشش مربی و عضو هنرمند کانون در بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان

نوشین بگلریان و سمانه اراکی مربی و عضو کانون همدان به عنوان برگزیدگان بخش نقالی و پرده‌خوانی بیست‌وهفتمین جشنواره‌بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان انتخاب شدند.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، هیئت داوران بخش نمایش‌های ایرانی بیست‌وهفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پس از بررسی و داوری ۳۶ اثر نمایشی رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۳ نمایش خیمه‌شب‌بازی و ۹ اثر نقالی و پرده‌خوانی را به مرحله‌ی بعدی انتخاب کرد.
بر همین اساس در بخش نقالی و پرده‌خوانی اثر نوشین بگلریان، مربی کارگاه‌های نمایش با نام «هفت خوان رستم» و با نقالی سمانه اراکی عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۴ همدان توانست به این مرحله از جشنواره راه یابد. 
گفتنی است این بخش با هدف ایجاد فرصت برای گروه‌های نمایشی آیینی و سنتی ویژه‌ی کودک و نوجوان به تولید اثر می‌پردازد که تا پیش از این در جشنواره کودک و نوجوان حضور نداشته است.
شایان ذکر است بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی متناسب با شرایط همه‌گیری کرونا، در اسفندماه امسال به دبیری امیر مشهدی‌عباس و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی ایران، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =