کد خبر: 312263
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۸
بازدید 104
سلسله مسابقات قرآنی سخن دوست به اختتامیه رسید

اختتامیه مسابقات قرآنی سخن دوست با حضور اعضا مراکز فرهنگی هنری استان ،برگزیدگان مسابقات ، یزدان شناس؛معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان بوشهر ، سمیه رسولی ؛ مدیرکل استان، معاون و کارشناسان استان و مربیان مراکز فرهنگی هنری به صورت وب کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در دومین روز از دهه مبارک فجر ،اختتامیه مسابقات قرآنی سخن دوست با حضور اعضا مراکز فرهنگی هنری استان ،برگزیدگان مسابقات ، یزدان شناس؛معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان بوشهر ، سمیه رسولی ؛ مدیرکل استان، معاون و کارشناسان استان و مربیان مراکز فرهنگی هنری به صورت وب کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این نشست رسولی ضمن تبریک ایام الله فجر انقلاب اسلامی ، به اعضا و مربیان و حاضرین در این نشست ،ایجاد انگیزه بیشتر در کودکان و نوجوانان برای برقراری ارتباط با کلام وحی و ایجاد شور و نشاط در راستای حفظ آیات و سوره های قرآنی ،شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی در بین کودکان و نوجوانان، بهبود و ارتقاء سطح تخصص قرآنی در بین اعضای نوجوان را از اهداف کانون پرورش فکری در برگزاری جشنواره قرآنی سخن دوست عنوان کرد.

وی افزود : دراین جشنواره سعی شد مفاهیم انسان ساز قرآن کریم در دستور کار قرار گیرد و کودکان و نوجوانان از آموزه های قرآن کریم بهره مند گردند.

پس از سخنان رسولی، یزدان شناس ؛ ضمن تبریک دهه مبارک فجر ، یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی را همین برنامه ها و جلسات قرآنی دانست و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که بر آشنایی نسل های مختلف با قرآن تاکید دارند ، آموزش و ترویج قرآن را در نسل جدید مهم دانست. وی همچنین از تلاش های کانون و مربیان آن در جهت ترویج فرهنگ قرآنی تقدیر و تشکر کرد.

در حاشیه این نشست ؛یزدان شناس و هیات همراه از نمایشگاه آثار نقاشی  و هنری قرآنی اعضا و مربیان که به مناسبت دهه ی مبارک فجر  با عنوان سخن دوست در مرکز فرهنگی هنری ۲ بوشهر دایر است ، بازدید کردند.

شایان ذکر است که جشنواره قرآنی سخن دوست در ۴ مرحله و در بخش های مختلف حفظ ،قرائت ، ترتیل ، تجوید با حضور اعضا مراکز فرهنگی هنری استان برگزار گردید که از این بین ۳۰ نفر به مرحله ی نهایی رسیدند و بدون رتبه بندی به عنوان برگزیده اعلام شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =