اقدامات اجرایی کانون سمنان در روزهای دوم و سوم دهه فجر

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در دومین و سومین‌روز از دهه‌ی فجر به‌صورت حضوری و مجازی، فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری مرتبط با موضوع انقلاب اجرا کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در دومین و سومین‌روز از دهه‌ی فجر به‌صورت حضوری و مجازی، میزبان کودکان و نوجوانان و جمعی از مسئولان بودند.

بر اساس این گزارش، در دومین‌روز از دهه‌ی فجر مسابقه نقاشی با عنوان «امام آمد» به‌همت اسماعیل قندالی مربی مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی کانون گرمسار، در مدرسه ام‌کلثوم روستای فروان برگزار شد.

مربیان مجتمع و مراکز فرهنگی‌هنری پستی و سیار شهری سمنان در قالب «پیک امید» به روستای علاء سفر کرده و در دبیرستان دوره اول عترت با هدف برجسته‌سازی خدمات انقلاب و افزایش سطح آشنایی و معرفتی با آرمان‌ها و اهداف انقلاب به فعالیت‌های فرهنگی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، همخوانی سرود، معرفی شخصیت و چهره‌های برجسته انقلاب ازجمله آیت‌الله حاج شیخ لطف‌اله صافی گلپایگانی، معرفی وقایع، مسابقه و... پرداختند.

دانش‌آموزان مدرسه انقلاب اسلامی سمنان نیز طی بازدید از نمایشگاه مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان در فعالیت‌های فرهنگی مربیان مانند قصه‌گویی، معرفی وقایع و ایام، همخوانی سرود «ای ایران» و... شرکت کرده و در پارک جنب کانون در کارگاه نقاشی گروهی با موضوع «انقلاب» به خلق اثر پرداختند.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان در کارگاه‌های عمومی برخط به اجرای فعالیت فرهنگی و کتاب‌محور در قالب معرفی شخصیت حضرت امام‌خمینی(ره)، قصه‌گویی، روخوانی کتاب «خاطرات بچه‌های انقلاب»، خوانش شعرهای انقلابی پرداخته و بخشی از فعالیت‌های خود را به معرفی شخصیت و سیره زندگی عالم ربانی حاج شیخ لطف‌اله صافی گلپایگانی و خدمات برجسته‌ی ایشان در نظام جمهوری اسلامی اختصاص دادند.

در سومین‌روز از دهه‌ی فجر نیز با همکاری اداره محیط زیست شهرستان میامی طی آئینی از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی شرکت‌کننده در فراخوان استانی «گلدان خالی» با رویکرد استفاده بهینه از دور ریختنی‌ها و مواد بازیافتی و... تجلیل شد.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام در فعالیت‌های فرهنگی خود علاوه بر معرفی وقایع انقلاب با هدف آشنایی بیش‌تر مخاطبان کودک و نوجوان با آرمان‌ها و اهداف امام راحل(ره) و شهدا به‌صورت ویژه به معرفی شخصیت آیت‌الله شیخ لطف‌اله صافی گلپایگانی پرداختند.

به‌همت مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود، ورک‌شاپ هنری در قالب نقاشی با موضوع انقلاب به‌صورت آنلاین(برخط) برگزار شد.

کودکان بی‌سرپرست مؤسسه چهارده‌معصوم(ع) ضمن بازدید از نمایشگاه «تابش فکر تا رویش دست» در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان در فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌محور مربیان این‌مجموعه در قالب قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی شخصیت‌های برجسته و مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی، معرفی وقایع، کاردستی و... شرکت کردند.

بیش از ۱۵۰ بسته فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و عضو کارگاه تخصصی مهارت‌آموزی «مشق زندگی» به‌همت مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان، تهیه و تدارک دیده شد تا در ایام‌الله دهه‌ی فجر به آن‌ها اهدا شود.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان، ورک‌شاپ هنری در قالب نقاشی با موضوع انقلاب به‌صورت حضوری برگزار شد.

محمد بشارت سرپرست فرمانداری آرادان طی بازدیدی سرزده از مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان از نزدیک با مربیان این مجموعه فرهنگی و هنری، دیدار و درخصوص روند ارائه خدمات و فعالیت‌های اجرایی مناسب با گروه سنی مخاطب کودک و نوجوان و... گفت‌وگو کرد.

گفتنی است، چهار نشست تخصصی و آموزشی نیز از سوی واحد آموزش و پژوهش(گفتمان انقلاب با نوجوانان)، واحد ادبی (انجمن شاعران نوجوان)، واحد هنری(انجمن هنرهای نمایشی) و واحد فرهنگی(انجمن قصه‌گویی) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =