نشست ادبی با حضور مصطفی رحماندوست برگزار شد

نشست ادبی ویژه اعضای کارگاه‌های ادبی کانون استان کرمان با حضور مصطفی رحماندوست به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، به مناسبت دهه مبارک فجر نشست ادبی ویژه اعضای فعال کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان مدارس سما با حضور مصطفی رحماندوست شاعر صد دانه یاقوت طی دو جلسه و به صورت مجازی ۱۸ و ۲۰ بهمن برگزار شد.

بر همین اساس، رحماندوست این نشست ادبی را گپ و گفتی دو طرفه اعلام کرد و برای سوال اول از مخاطبین پرسید: «چرا می‌خواهید بنویسید؟» و در مقابل پاسخ‌هایی چون «می‌خواهم دنیا را بهتر کنم» با اشاره به فکر و هدف قشنگ این پاسخ گفت: ابتدا باید دانست با چه فکر، ایدئولوژی و رفتاری دنیای بهتری ساخته می‌شود و بایستی با خواندن چه چیزهایی راه‌های بهتر کردن زندگی مردم را بیاموزیم و سپس بنویسیم.

مصطفی رحماندوست در ادامه بیان کرد: شما زمانی نویسنده هستید که ابتدا ذهن‌تان از تجربه‌ها، خوانده‌ها و راه‌های بهتر زندگی کردن پر شده باشد و دل‌تان برای مخاطب بسوزد تا چیزی بیاموزد و بهتر زندگی کند و دوم نوشته شما خریداری شود.

نویسنده نامدار کودک و نوجوان رمز ماندگاری برخی آثار را پرداختن به تجربه‌ها و دردهای مشترک آدم‌ها و پیدا کردن راه‌حل برای آن‌ها دانست و ادامه داد: ابتدا باید تجربه‌های پیشینیان را خواند و زبان مخاطب را شناخت. همچنین یاد گرفتن راه‌های موثر صحبت کردن و تاثیرگذار نوشتن، از ضروریات اثر ماندگار است.

این نشست ادبی با دادن یک سوژه و تمرین عملی از سوی رحماندوست برای مخاطبین به این شکل ادامه یافت: «داستان کسی را بنویسید که دوست دارد به پدرش یک هدیه بدهد اما پدرش نیست... » و قرار شد در جلسه بعدی در مورد نوشته‌ها صحبت شود.

این نشست ادبی تخصصی مقدمه و کارگاهی برای برگزاری نخستین جشنواره سراسری شعر سرو است که ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ اختتامیه آن برگزار می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =