اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت دهه مبارک فجر در مراکز کانون

هم‌زمان با چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراکز کانون پرورش فکری در سراسر کشور برنامه‌های متنوعی اجرا کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های مختلف به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع پیروزی انقلاب را گرامی داشتند.

رونمایی از کتاب در کانون استان اصفهان

هم‌زمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گردهمایی فعالان کودک و نوجوان استان اصفهان به همراه رونمایی از کتاب‌های «فاخته‌های ناصره»، مجموعه داستان‌های کودک و نوجوان اثر ناهید رحیمی و مجموعه اشعار «زمین از ماه» اثر آذر صادقیان با تصویرگری فاطمه کارکن برگزار شد .

در یوم‌الله ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نیز اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با کاروان خودرویی در این حماسه پرشکوه شرکت کرد.

بررسی مولفه‌های داستان انقلاب در کانون استان اردبیل

هم‌زمان با ۱۲ بهمن و لحظه ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی به ایران، زنگ انقلاب در مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل به صدا درآمد و تمثال ایشان گل‌باران شد.

همچنین بیستمین نشست اعضای انجمن نویسندگان نوجوان کانون اردبیل با محوریت «بررسی مولفه‌های داستان انقلاب» به‌صورت مجازی برگزار شد.

معرفی کتاب «آوازی برای وطن» برای مطالعه و آشنا شدن با مفهوم وطن‌پرستی و میهن‌دوستی برای مخاطبان با همکاری مدرسه سبحان از دیگر برنامه‌های کانون استان اردبیل بود.

بررسی شعر نوجوان پس از انقلاب اسلامی در کانون استان ایلام

کانون استان ایلام در راستای گرامیداشت دهه فجر با همکاری دانشگاه فرهنگیان نشست بررسی ادبیات کودک پس از انقلاب را با حضور حسین تولایی شاعر و منتقد برگزار کرد.

همچنین تازه‌ترین نشست انجمن شعر کانون ایلام با حضور علیرضا حکمتی شاعر و منتقد به بررسی شعر نوجوان پس از انقلاب اسلامی پرداخت. حکمتی در این نشست درباره تاثیر انقلاب بر ادبیات کودک و نوجوان با توجه به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توضیح داد.

علاوه براین در ایام دهه فجر دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با هدف دانش‌افزایی و تقویت منابع در حوزه پژوهش، تحقیق و اقدام‌پژوهی با همکاری و پیگیری واحد آموزش و پژوهش استان بیش از ۴۰۰ جلد کتاب پژوهشی و مجلات تخصصی علمی پژوهشی در میان مراکز فرهنگی هنری کانون استان توزیع شد.

برگزاری کارگاه فرهنگی با موضوع اقتصاد مقاومتی در کانون استان تهران

کانون استان تهران در ایام دهه فجر برنامه‌های متنوعی برگزار کرد. اجرای نمایش خلاق از سوی تعدادی از اعضا و مربیان، حضور اعضا، مربیان و همکاران اداره کل کانون استان تهران در مرقد مطهر امام خمینی(ره) و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و امام راحل، تهیه و تدوین نماهنگ‌های تولیدی در فضای استودیویی با محتوای قصه‌گویی، گفت‌وگو با نویسنده، داستان و شعر انقلاب، نقاشی‌خط، آموزش اوریگامی و نقاشی گروهی با محور و موضوع انقلاب نیز از جمله‌ اقدام‌های کانون استان تهران بود که با آغاز دهه‌ فجر در رسانه‌های مجازی کانون استان منتشر و در اختیار مراکز و اعضا قرار گرفت.

همچنین دو گالری تصویری مجازی خوشنویسی و نقاشی، متشکل از آثار اعضا و مربیان کانون استان تهران، در این روزها منتشر و در معرض دید علاقه‌مندان به هنر انقلاب قرار گرفت.

علاوه براین یک کارگاه فرهنگی با موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و کارآفرینی در بستر kpf.ir برای اعضای کانون برگزار شد.

برگزاری کارگروه‌های فرهنگی در استان چهارمحال و بختیاری

مراکز فرهنگی کانون چهارمحال و بختیاری در بهمن ۱۴۰۰ با برنامه‌هایی شاد و متنوع میزبان بهار انقلاب بودند. کارگروه فرهنگی، هنری و ادبی دهه‌ فجر در کانون استان چهارمحال و بختیاری با هدف تبیین اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی تشکیل شد و با برنامه‌های گسترده، حوادث و روزشمار دهه‌ فتح و پیروزی را در قالب بازروایی شعارهای انقلابی، معرفی ایام ‌و وقایع، معرفی کتاب، نمایش‌نامه‌خوانی، قصه‌گویی، تئاتر عروسکی، شعرسرایی و داستان‌نویسی، نشست‌های تخصصی، نقاشی، خط، سفال، معرفی شخصیت و... روایت کرد.

همچنین مسوولان، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی با حضوری متفاوت و حماسه‌آفرین در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند و حمایت همیشگی خود را از امام(ره)، شهیدان، ولایت فقیه و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام داشتند.

نشست مجازی «آوازی برای وطن» در کانون استان خراسان رضوی

هم‌زمان با گرامیداشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی ۲۲ بهمن، کانون استان خراسان رضوی در مسیر راهپیمایی ایستگاه فرهنگی هنری برپا کرد و مربیان و اعضای کانون پرورش فکری به اجرای برنامه‌های مختلف پرداختند.

نشست مجازی «آوازی برای وطن» با موضوع وطن‌دوستی به مناسبت دهه فجر برگزار شد. این برنامه با محوریت بازی و داستانی از شاهنامه و به‌صورت کارگاهی از سوی «الهام فلاح» مربی ملی شاهنامه‌خوانی اجرا شد.

نشست ادبی نقره ماه کانون از دیگر برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در کانون خراسان رضوی برای بود.

مرور قصه‌های ملی مذهبی در کانون استان خراسان جنوبی

با فرا رسیدن ایام دهه فجر نمایشگاه آثار هنری کودکان و نوجوانان عضو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کانون استان خراسان جنوبی برپا شد. در این نمایشگاه آثار منتخب نقاشی و خوشنویسی اعضای مرکز با موضوع دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش درآمد.

همچنین هم‌زمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایشگاه مدال‌ها و افتخارات ملی و بین‌المللی کودکان و نوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری بشرویه در محل مصلای نماز جمعه این شهر در معرض دید عموم قرار گرفت.

دهمین جلسه انجمن قصه‌گویی استان نیز به مرور قصه‌های ملی مذهبی با موضوع پایداری پرداخت.

ویژه برنامه «شادپیمایی عروسک‌های غول پیکر» در کانون استان خراسان شمالی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خراسان شمالی، برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت دهه مبارک فجر در این استان تدارک دید.

در ویژه برنامه «شادپیمایی عروسک‌های غول پیکر» عروسک‌های نوستالژیک دهه شصت، همچون «چاق و لاغر» و «هادی، هدی و آق بابا» حضور داشتند.

همچنین نمایش «کوکو در سـرزمین سلامت» با موضوع کرونا، کاری از کانون پرورش فکری این استان با مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری بجنورد و اداره کل آموزش و پرورش، از دوازدهم بهمن در تالار حافظ بجنورد اجرا شد.

ویژه‌برنامه «پیک امید»، دیگر فعالیت مهم کانون خراسان شمالی به مناسبت دهه مبارک فجر بود. در این برنامه، تریلی سیار نمایش کانون به مدت ۱۰ روز در تمام شهرستان‌های خراسان شمالی حضور یافت و برنامه‌های جذابی اجرا کرد.

برگزاری ویژه‌برنامه «صبح شعر» در کانون استان سیستان و بلوچستان

مراکز فرهنگی‌هنری استان سیستان و بلوچستان همراه با مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برگزار کردند.

ویژه‌برنامه‌ «صبح شعر» و داستان «آهنگ بهاران» به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کانون این استان برگزار شد.

همچنین نمایشگاه‌های آثار مربیان و اعضا با موضوع انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان برپا شد. معرفی وقایع و رویدادها، معرفی کتاب، روزشمار انقلاب و معرفی ایام از جمله فعالیت‌های اجرا شده در این نمایشگاه بود.

روایت قصه‌های انقلابی در کانون استان فارس

«طلیعه رهایی» عنوان مهرواره قصه‌گویی است که به مناسبت دهه مبارک فجر و با هدف تعالی اندیشه‌های کودکان و نوجوانان از طرف انجمن قصه‌گویی کانون استان فارس برگزار شد و در آن مادران هنرمند به روایت قصه‌های انقلابی با موضوع «من و انقلاب» پرداختند.

همچنین مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با همکاری مرکز فرهنگی هنری لارستان، مسابقه نقاشی «چه اسم آشنایی، هم قصه هم نقاشی» را برگزار کرد.

ویژه‌برنامه «تصویر ناب انقلاب» در کانون استان قم

نمایشگاه مجازی «پرواز» به مناسب ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با رویکرد معرفی فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در ۱۵ غرفه طراحی و در قالب عکس و ویدئو فعالیت‌های کانون این استان را به تصویر کشید.

ویژه‌برنامه «تصویر ناب انقلاب» دیگر برنامه این ایام در کانون استان قم بود. طی این ویژه‌برنامه پخش سرود «جاویدان ایران عزیز ما» سروده جهانبخش پازوکی، معرفی ایام وقایع روزهای بیستم تا بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷، معرفی سلسله کتاب‌های تاریخ پهلوی، قصه‌گویی کتاب «گربه ایران ما» و ساخت کاردستی اوریگامی گل لاله برای مخاطبان ارایه شد.

پویش بچه‌های انقلابی در کانون استان کردستان

در استان کردستان پویش بچه‌های انقلابی در تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با برنامه‌های متنوع به‌صورت مجازی برگزار شد.

در این پویش قصه‌گویی از قصه‌های انقلاب، نقاشی با موضوع گل‌های لاله، معرفی کتاب‌های انقلابی، معرفی شخصیت امام راحل(ره) و شخصیت‌های انقلابی، معرفی ایام و وقایع بهمن ۵۷ به صورت آنلاین برای کودکان و نوجوانان اجرا شد.

همچنین کانون استان کردستان در مرکز دیواندره با همکاری هلال‌احمر و وزارت ورزش و جوانان این شهرستان مسابقه ساخت آدم برفی را برگزار کرد و گروه‌های مختلف فردی و خانوادگی به ساخت آدم برفی در ابعاد مختلف و متنوع همراه با خلاقیت‌های جذاب پرداختند.

بزرگداشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شور و نشاط و بالا بردن روحیه در جامعه و تقویت بنیان خانواده از اهداف مسابقه آدم برفی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =