هم افزایی و تعامل نهادهای فرهنگی باعث رشد و شکوفایی فرهنگ می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم‌افزایی و تعامل نهادهای فرهنگی موجب هماهنگی و فرهنگ‌سازی بیشتر در جامعه می شود، گفت: استفاده از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و تعامل و همکاری بین مجموعه‌های فرهنگی موجب رشد و شکوفایی فرهنگ می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد امین درخشان در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویرحمد بر لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید در سراسر کشور تقویت شده تا کودکان و نوجوانان از این طریق برای ورود به اجتماع آماده شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم‌افزایی و تعامل نهادهای فرهنگی باعث هماهنگی و فرهنگ‌سازی بیشتر در جامعه می شود، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و تعامل و همکاری بین مجموعه‌های فرهنگی باعث رشد و شکوفایی فرهنگ می شود.

وی در ادامه، افزود: اگرچه حضور بانوان در امور خانواده، تعلیم و تربیت فرزندان بسیار ارزشمند است، اما از سوی دیگر حضور آنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال و تحصیل کرده در جامعه، بیانگر تاثیر مثبت دیگری از حضور زنان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود .

درخشان تصریح کرد: بر این اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان اصلی‌ترین متولی فرهنگ در استان با در نظر گرفتن رهنمودهای مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی، همواره در راستای اهتمام به امور زنان و خانواده تلاش نموده و در این اداره کل سعی می شود از ظرفیت بانوان فرهیخته در عرصه فرهنگ، هنر، دین و رسانه استفاده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهت ایجاد هماهنگی حداکثری بین تمامی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و نقش به سزای کانون در حوزه خانواده و بانوان این نهاد به عضویت شورای فرهنگ عمومی استان انتخاب می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار بر ضرورت استفاده از ظرفیت بانوان در فعالیت های فرهنگی بر اساس توانمندی‌های شان تاکید کرد.

کبری اخلاقی نیا  با تاکید بر انتصاب شایسته امین درخشان در تصدی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: اداره امور یک نهاد فرهنگی نیاز به امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی دارد، اگر تمام این عوامل مهیا باشند، اما مدیر و مسئول شایسته ای برای هدایت و رهبری وجود نداشته باشد، نمی‌توان بهره‌بری لازم را به دست آورد، این انتخاب شایسته موجب افزایش کارایی و بهره وری بیشتر حوزه فرهنگ می شود.

وی در خصوص نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تربیت کودکان هم گفت: این دستگاه تخصصی ترین پایگاه در حوزه کودک و نوجوان است که با تولید محتوای مناسب، نسل جدید را با محتواهای به روز و مناسب آشنا می کند و در تربیت کودکان و نوجوانان نقش موثری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =