اثر دو عضو کانون سمنان در مهرواره‌ی «پرواز لالایی‌ها» برگزیده شناخته شد

دو عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در دومین‌مهرواره‌ی «پرواز لالایی‌ها» استان گلستان، مؤفق به کسب رتبه برگزیده شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، آیین پایانی دومین مهرواره‌ی ملی «پرواز لالایی‌ها» با حضور افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ به‌صورت نیمه‌حضوری و مجازی در گنبد کاووس، برگزار و از ۳۶ برگزیده نهایی این مهرواره، تجلیل شد.

بر اساس این گزارش، اثر تصویری فاطمه قاسمی شرکت‌کننده آزاد بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از مرکز فرهنگی‌هنری کانون بیارجمند و رامیلا رفایی عضو کودک مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر، از مجموع ۸۵۸ اثر رسیده به دبیرخانه، عنوان برگزیده را به خود اختصاص داد.

این فراخوان با هدف ترویج میراث معنوی لالایی، احیای لالایی‌های اقوام و خلق آثار جدید از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، منتشر و در چهار گروه سنی «کودک»، «نوجوان»، «پدرها و مادرها» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» طراحی و اجرا شد.

گفتنی است، خلق آثار جدید و امروزی بر اساس ذائقه و نیاز کودک، بیان واضح و مسلط(وضوح صوت و تصویر)، استفاده از گویش‌های محلی، خلاقیت در اجرای اثر و رعایت ریتم در اجرای اثر از ملاک‌های داوری لالایی‌ها در این دوره از مهرواره بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =