بهترین ارزیابی، خودارزیابی است

بهترین ارزیابی، بررسی و تحلیل خود است و هیچ فردی نمی‌تواند ما را به خوبی خودمان ارزیابی کند. ارزیابی خود و جایگاه و دستاوردهای خود، یکی از مهارت‌های ضروری در زندگی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست فصلی مدیران‌کل استانی و ستادی کانون با بیان این نکته گفت: همه ما در هر جایگاه و موقعیتی، (خدمتگزار هستیم و می‌خواهیم کارنامه خوبی از خود ارائه دهیم.

مهدی علی‌اکبرزاده خطاب به مدیران استانی بیان کرد: همان‌گونه که شاعران و نویسندگان آثاری به جا می‌گذارند از ما نیز به عنوان مدیر باید کارنامه خوبی باقی بماند و طول و عرض مدت مسوولیت‌مان هم نباید مهم باشد بلکه کیفیت و اثرگذاری آن به مراتب مهم تر و ارزشمندتر است.

وی تصریح کرد: ما کنار هم جمع شده‌ایم تا با تبادل نظر و اشتراک، نقاط ضعف و قدرت کانون را در ستاد و استان‌های مختلف طرح و در تصمیم‌گیری بهتر به افق روشن‌تری را فراروی کانون قرار دهیم. تمام کارها با هم‌اندیشی، همفکری، پشتیبانی و حمایت، بهتر انجام خواهد شد و تلاش ما براین است که در زمانی که هستیم به ارتقا جایگاه کانون کمک کنیم.

مدیرعامل کانون با اشاره به اینکه کانون زبان جزیی جدا از کانون پرورش فکری نیست گفت: ما در تهران و همه استان‌ها باید همه تلاش خود را برای پیشبرد اهداف کانون زبان به کار ببندیم و به تبلیغات و جذب زبان‌آموز در این بخش کمک کنیم.

علی‌اکبرزاده در ادامه و در رابطه با مرکز محوری تاکید کرد: من و مدیران اینگونه خود را ارزیابی می‌کنیم که اگر مراکز، مربیان و تجهیزات ما به‌روز باشد و مرکز، مکان قابل قبولی برای حضور کودکان و نوجوانان باشد قطعا اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

استفاده از تجربه‌های کارشناسان استانی در ستاد کانون

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در جمع مدیران استانی افزود: برخی از کارشناسان ما در مراکز استان‌ها از مهارت بسیار بالایی برخوردار هستند و معاونت فرهنگی کانون باید از این افراد و تجربه‌های آنها استفاده بهینه کند و حتما برای برگزاری جلسات به مرکز دعوت شوند.

مدیرعامل کانون از مدیران استانی خواست تا به صورت مداوم از مراکز کانون بازدید کنند چرا که این کار در ایجاد حس امنیت در کارمندان و مربیان کانون بسیار موثر و ارزشمند است.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید تنها برای مراکز تهران نیست، گفت: در زمینه تولید، استان‌ها باید یک رابط - که از خلاقیت و سلیقه بالایی برخوردار است- تعیین کنند که در زمینه تولیدات با تهران ارتباطات لازم را برقرار و پیگیری‌ها را انجام دهد. همچنین بسیاری از استان‌ها می‌توانند با سازمان‌های مختلف رایزنی‌هایی برای انجام کارهای مشترک انجام دهند.

علی‌اکبرزاده ادامه داد: من پیشنهاد می‌دهم برای سال آینده هر استان با مطالعه و انجام کار پژوهشی و حتی کمک از نهادهای دانشگاهی یک اسباب‌بازی ارائه دهد و شورای نظارت نیز در این زمینه به آنها کمک کند.

دی‌جی‌کانون و تلویزیون اینترنتی در راه است

مدیرعامل کانون از ایجاد سایت دی‌جی کانون گفت و افزود: این، سایت نوپایی است که در آینده‌ای نزدیک به یکی از قطب‌های مهم درآمدی کانون تبدیل خواهد شد.

راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی کانون از دیگر مواردی بود که به آن اشاره شد که به گفته علی‌اکبرزاده به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و کودکان می‌توانند روزی ۱ تا ۲ ساعت از برنامه های آن استفاده کنند.

وی در ادامه نشست با مدیران استانی اضافه کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا جشنواره اسباب‌بازی به صورت مجازی در حال برگزاری است اما امیدواریم اگر شرایط بهتر شود در ماه مبارک رمضان نمایشگاهی برای فروش اسباب‌بازی‌ها برگزار کنیم.

احیای دوباره طرح «کانون مدرسه»

علی‌اکبرزاده یکی از برنامه‌های مهم سال ۱۴۰۱ را احیا دوباره طرح «کانون مدرسه» عنوان کرد و گفت: باید از طرح‌های خوبی که در گذشته وجود داشته حمایت کرد به همین دلیل تلاش می‌کنیم با بررسی و کارشناسی، طرح «کانون مدرسه» از مهر سال آینده دوباره اجرا شود.

مدیرعامل کانون تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش و آقای وزیر نگاه حرفه‌ای به کانون دارند و معتقدند کارهای بسیاری می‌توان در این بخش انجام داد، بنایراین ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا انعکاس خوبی از کارهایی که در همه مراکز کانون انجام می‌شود، داشته باشیم.

علی‌اکبرزاده افزود: ما برای اینکه بتوانیم برای کودکانمان برنامه‌های بهتر و کامل‌تری تدوین کنیم باید عملیاتی تر و اجرایی تر در میدان حضور داشته باشیم و با آگاهی و تعامل سازنده با کودکان و نوجوانان زمینه های رشد و تعالی هر چه بهتر و بیشتر آنان را فراهم آوریم.

وی در پایان گفت: اگر ایمان در درون و ذهن کودکانمان شکل بگیرد برای ما کافی است و ایمان کلمه کلیدی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

گفتنی است در این نشست «محسن روحی» مدیرکل کانون استان کرمان، «جهان‌بخش قنبری» مدیرکل کانون استان مرکزی، «طاهره حمیدی» مدیر کل کانون خراسان جنوبی و «علی بینش» مدیرکل کانون آذربایجان شرقی به نمایندگی از تمامی استان‌ها به بیان مشکلات استانی، ایجاد تعامل بیشتر با بخش ستادی، جذب نیرو، بازدید مدیران از مراکز مختلف و نکات دیگری پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =