ساماندهی نیروهای پاره وقت کانون

نشست فصلی مدیران‌کل استانی و ستادی کانون پرورش فکری با محوریت بیان مشکلات و هم‌اندیشی مدیران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نشست با حضور مدیرعامل کانون و مدیران استانی و ستادی کانون پرورش فکری برای ارتقای هر چه بیشتر سطح کیفی فعالیت‌های کانون و رفع مشکلات به صورت حضوری برگزار شد.

در این جلسه ابتدا مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات کانون پرورش فکری در سه محور، اهمیت ارزیابی دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ و دلیل تاخیر ابلاغ شاخصه‌های آن، برش استانی و شاخص بهره‌وری و همچنین برگزاری آزمون توانمندسازی نکته‌هایی را مطرح کرد.

علی رشیدی‌نیا در این نشست به سوال‌ها و نکته‌هایی که برای همکاران کانون در استان‌ها وجود داشت پاسخ داد.

اولویت کانون ساماندهی نیروهای پاره وقت است

در ادامه معاون توسعه مدیریت و منابع کانون با بیان اینکه جذب نیرو دغدغه جدی است که ما به شدت پیگیر انجام آن هستیم، گفت: با توجه به شرایطی که در کانون زبان به‌وجود آمده است و امکان ادغام موسسات وجود دارد، تعدادی نیروی مازاد خواهیم داشت که با توجه به نظر مدیرعامل محترم تعدیلی صورت نمی‌گیرد و این نیروها در اختیار کانون قرار خواهد گرفت.

هادی یوسف‌زاده ادامه داد: جابه‌جایی نیروها با مشورت و هماهنگی مدیران استانی انجام خواهد شد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در رابطه با قرارداد و بیمه کارکنان اولویت ما نیروهای پاره‌وقت است که امیدوارم به زودی به صورت کامل انجام شود.

وی در رابطه با تغییر وضعیت ایثارگران گفت: تغییر وضعیت ایثارگران نیز در شرایط مطلوبی در حال انجام است و تعداد زیادی از آن انجام شده است.

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» در جشنواره فیلم کودک اکران می‌شود

معاون تولید کانون نیز در بخشی از این نشست با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال سختی برای کانون بود، افزود: همه همکاران من در این سال سعی کردند با وجود سختی‌ها حداکثر تلاش خود را انجام دهند تا بهترین نتیجه را دریافت کنند.

محمدرضا کریمی‌صارمی تصریح کرد: در بخش انتشارات ما در حال حاضر ۱۰۰ عنوان کتاب در مرحله چاپ داریم و ۲۵۰ عنوان هم در حال تجدید چاپ هستند که چاپ آنالوگ به دیجیتال از تولید کتاب نیز سخت‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش سرگرمی‌ها نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفت و با وجود سختی‌های مالی بسیار در بخش تولید از مرز ۱۰ سرگرمی گذشتیم که این اتفاق بسیار بزرگی است و نکته قابل توجه این که سرگرمی‌های ما مانند فیلم‌های سینمایی جایزه‌های بسیاری دریافت کرده‌اند.

کریمی‌صارمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بخش پویانمایی و جشنواره نیز اتفاق‌های خوب و بزرگی رخ داد اما متاسفانه با توجه به شیوع دوباره کرونا و ایجاد محدودیت‌هایی از سوی ستاد مقابله با کرونا این جشنواره به سال آینده موکول شد و در حال حاضر دوستان ما در حال برگزاری جشنواره اسباب‌بازی هستند.

وی افزود: در این دوران همه تلاش خود را کردیم تا چراغ تئاتر نیز خاموش نشود و بر همین اساس بالای ۲۰ تئاتر در جاهای مختلف به اجرا گذاشتیم.

کریمی‌صارمی در ادامه در رابطه با تولید فیلم گفت: هشت عنوان انیمیشن خوب تولید کرده‌ایم که بعضی از آنها در بازارهای جهانی پیش فروش شده و انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» نیز آماده نمایش در جشنواره فیلم بود که به دلیل شرایط بد اکران اجازه اکران ندادیم و برای جشنواره اصفهان که در سال بعد برگزار خواهد شد آن را اکران خواهیم کرد.

معاون تولید کانون تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاق‌هایی که در سال ۱۴۰۰ افتاد طراحی سایت دی‌جی کانون بود که مطمئنا در آینده‌ای نزدیک برای ما ثمر فرهنگی و اقتصادی زیادی خواهد داشت و شروع به کار آن اتفاق مبارکی است.

پایبندی به اهداف کانون با وجود تغییرات در مدیریت

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با بیان اینکه امسال با توجه به تغییرهایی که در سطح کشور و کانون وجود داشت تحولات زیادی ایجاد شده است، گفت: از همه همکاران و مدیران کانون تشکر می‌کنم که با وجود همه این تغییرات و جابه‌جایی‌ها به اهداف کانون وفادار بودند.

محمود مروج تصریح کرد: با کمال افتخار اعلام می‌کنم که در معاونت فرهنگی همه راهبردها مکتوب است و بر اساس همین نظام راهبردی استان‌ها نیز برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند.

نگاه تخصصی به روابط عمومی یکی از ملزومات دنیای امروز است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز در این نشست تصریح کرد: درخواست رعایت استانداردهای تخصصی در هر وزارتخانه، دستگاه یا نهادی، بسته به تعاریف ماموریت‌های سازمانی از الزامات فعالیت و تحقق اهداف آن مجموعه دارد و در این راه ایجاد هرگونه مانعی برای رعایت این استانداردها اقدامی غیرحرفه‌ای تلقی می‌شود. مثال روشن این که در سازمانی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بی‌شک فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری، آموزشی، تولیدی، سینمایی، نشر، موسیقی، تئاتر، فیلم اسباب‌بازی و... دارای استانداردهایی است و متولیان مشخصی دارد که همه ما به آن تخصص و استانداردها احترام می‌گذاریم و تابع تصمیم‌ها و دیدگاه‌های تخصصی آنان هستیم.

ابوالقاسم سلیمانی افزود: متخصصان و فعالان روابط عمومی در ایران سال‌هاست در دستگاه‌های مختلف با این نوع چالش‌ها و مشکلات دست وپنجه نرم می‌کنند و تنها راه حل آن، داشتن نگاهی علمی و تخصصی به این فعالیت‌ها و پرهیز از نگاه‌های سلیقه‌ای و غیر تخصصی است.

باید دست‌گیر هم در کانون باشیم

در ادامه قاسم تنها مدیرکل دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری نیز با بیان اینکه ما باید از هم دست‌گیری کنیم گفت: اینجا مکانی است که باید کنار یکدیگر باشیم نه اینکه بخواهیم یکدیگر را دچار مشکل و چالش کنیم.

باید با تلاش و کمک همه به روزهای اوج خود برگردیم

رییس کانون زبان ایران نیز در پایان این نشست فصلی گفت: سال ۱۴۰۰ تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا بتوانیم دوباره در جذب مخاطب و زبان‌آموز به شرایط گذشته برگردیم و تا حدودی موفق بودیم و امیدواریم که در سال جاری شرایط بهتری را داشته باشیم.

غلامرضا کیانی در ادامه از مدیران استان‌ها خواست تا در تبلیغات و جذب زبان‌آموز تلاش خود را انجام دهند زیرا کانون زبان و کانون پرورش فکری از یکدیگر جدا نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =