سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مهمان کانون بوشهر شد

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با حضور در کانون پرورش فکری استان بوشهر با مدیرکل و کارشناسان این اداره دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، اصغر باقرزاده در این نشست به همکاری و هم‌افزایی آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد.
وی ضمن ارزشمند خواندن موضوع تربیت در آموزش کودکان و نوجوانان گفت: کار فرهنگی باید از کودکی آغاز شود و با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش که سن پنج سال را زمان شروع تربیت قرار داده، بیان کرد حتی از نظر علما این سن پایین‌تر است.
وی با اشاره به اینکه کار کانون یک کار ویژه است، افزود: کانون پرورش فکری جایگاهی ویژه و ارزشمند دارد.


سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کار کانون و آموزش و پرورش در دو بزنگاه با هم تلاقی دارد، یکی سازمان ملی تربیت کودک که به تازگی شکل گرفته و دومی کانون‌های فرهنگی تربیتی.
باقرزاده، تبادل همکاری بین کانون پرورش فکری و این مجموعه‌ها را تقویت کننده هر دو آنها دانست و عرصه کار در حوزه کودک و نوجوان را با توجه به حجم دانش‌آموزان در سراسر کشور، خوب دانست که جای کار بسیار دارد.
وی در پایان پیشنهاد کرد که در سفرهای وزرا و مسوولان همراه اهدا جوایز نقدی از کتاب‌های کانون هم استفاده شود، تا فرهنگ کتابخوانی ترویج شود.
در این نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و موفقیت‌های کانون پرداخت و گفت: کانون به عنوان عضوی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش، وظیفه خود می‌داند که تربیت کودکان و نوجوانان را در راس امور خودش قرار دهد و با نگاهی که به آینده ایران اسلامی دارد تلاش می‌کند نسلی دانا، توانا و آگاه را پرورش دهد.
سمیه رسولی با تاکید بر اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی، مراکز فرهنگی هنری کانون را کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان خواند و اشاره داشت در سال گذشته تعداد بی‌شماری از کتاب‌های تالیفی کانون پرورش فکری به مدارس روستایی و مناطق محروم اهدا شد که با نگاهی به آینده و موضوع پراهمیت کتابخوانی این امر مهم به انجام رسیده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از جمله آسمان‌نمای بادی سیار، آسمان‌نمای دیجیتال ثابت و... بر هم‌افزایی بین کانون پرورش فکری و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید و اعلام آمادگی کرد.


در این نشست علاوه بر سرپرست معاونت پرورشی، بیگدلی مشاور، محمود حق‌دوست معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، مهشید جهازی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان بوشهر، جمعی از کارشناسان و کارمندان اداره‌کل حضور داشتند.
این دیدار، در حاشیه سفر باقرزاده به استان بوشهر برای حضور در همایش تجلیل از طلایه‌داران تربیت، روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =