مربی کانون خراسان رضوی برگزیده دومین مهرواره کشوری «پرواز لالایی‌ها» شد

در آیین اختتامیه دومین مهرواره کشوری «پرواز لالایی‌ها» مربی کانون خراسان رضوی برگزیده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی، آیین پایانی مهرواره پرواز لالایی‌ها صبح روز دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در گنبدکاووس و با حضور مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون، مدیرکل کانون گلستان، رئیس شورای شهر و شهردار گنبدکاووس، معاون فرماندار، مسوولان شهرستانی، و علاقمندان برگزار شد.

این مهرواره با هدف ترویج میراث معنوی لالایی، احیای لالایی‌های اقوام و خلق آثار جدیدبرگزار شد؛ لالایی‌ها طیف‌های رنگارنگی از آرزوها، نیایش‌ها، بیان درد و رنج مادران برای فرزندان، انتقال احساسات، عواطف و عشق میان فرزند و والدین است.

با توجه به تنوع قومی و زبانی در ایران اسلامی یکی دیگر از اهداف برگزاری این مهرواره حفظ سنت و فرهنگ کهن اقوام مختلف بود تا نسل جدید بتواند با پیشینه‌ی خود ارتباط برقرار کند و برگزاری این برنامه در سنین مختلف یکی از دلایل آن بود.

لالایی‌ نوعی ادبیات شفاهی است و سادگی زبان و کاربردی بودن آن رمز ماندگاری لالایی‌ها بوده است.

این مهرواره شامل چهار بخش «کودک»، «نوجوان»، «بزرگسال»، «پدربزرگ و مادربزرگ‌ها»   که با ۸۵۸ اثر ارسالی با گویش‌های مختلف از استان‌های کشور کار خود را آغاز کرد.

گفتنی است؛ خراسان رضوی نیز با ارسال ۱۶ اثر در این مهرواره شرکت کرد که از این میان منصوره هنرپیشه مربی موسیقی مرکز قوچان  به بخش برگزیدگان این مهرواره راه یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =