تأکید بر مرکزمحوری؛ اولویت برنامه‌های کتاب کار کانون سمنان

نخستین‌جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با موضوع بررسی برنامه‌های کتاب کار و دستورالعمل برنامه‌های دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نخستین‌جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل، معاونان فرهنگی و اداری‌مالی، کارشناسان حوزه‌ی مدیرکل و معاونت فرهنگی در راستای موضوع «برنامه‌های پیشنهادی کتاب کار»، در سالن کوثر، برگزار و فرایند اجرایی آن بر اساس کتاب کار معاونت فرهنگی کانون کشور بررسی شد.

مدیرکل کانون سمنان ضمن تسلیت سالروز وفات ام‌المؤمنین حضرت خدیجه کبری(س) به بانوان مسلمان و مؤثر جامعه اسلامی درخصوص تهیه و تنظیم کتاب کار استان یادآور شد: جمع‌بندی و آسیب‌شناسی برنامه‌های اجرایی سال ۱۴۰۰ و تعیین نقاط قوت و ضعف برنامه‌ها در اولویت قرار گیرد.

خدابخشی افزود: در تدوین کتاب کار که پیشانی و نمای فعالیت‌های سال جاری را نشان می‌دهد انتظار می‌رود هم سیاست‌های راهبردی ستاد مرکزی به‌ویژه مرکزمحوری و هم اهداف برنامه‌های استانی، مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: ما در حوزه‌ی علوم انسانی و مکتب انسان‌سازی قرار داریم که کار تربیتی و آموزشی در مراکز فرهنگی‌هنری حتماً با مطالعه و دانش همراه باشد، بنابراین عرصه‌های متنوعی در شعار سال پیش روی ما است که بایست مورد توجه قرار گیرد و برای مکتب انسان‌سازی حرکت بدون دانش امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه پیشنهاد داد تا در طول سال به مناسبت‌های ملی و مذهبی ازجمله فعالیت‌های دفاع مقدس و حوزه‌ی مقاومت که برنامه‌های آن به‌صورت تقویمی برای کارشناسان و مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری استان فرستاده شده، توجه بیش‌تری شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های پیشنهادی جنبه‌ی شعاری نداشته؛ بلکه عملیاتی بوده و با محتوا، اثرگذار، دارای خروجی و قابل اجرا باشند و ثمره‌ی کار جمعی و تیمی با دانش در پایان سال دیده شود و نتیجه‌ی آسیب‌شناسی به‌صورت برنامه‌های منسجم همراه باشد.

خدابخشی در بخش دیگری از سخنانش از معاون فرهنگی خواست تا کارگاه مهارت‌آموزی «مشق زندگی» مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان به رسمیت شناخته شود و به‌عنوان یک برنامه در کتاب کار قید شود.

مدیرکل کانون سمنان در پایان ضمن سپاس از زحمات همکاران پر تلاش استان ابراز امیدواری و اظهار کرد: در شکوه همدلی مراکز برای بهره‌برداری بهینه از امکانات موجود با هدف ایجاد نشاط در کودکان و نوجوانان و تولید محتوای مناسب در ذیل عنایت حضرت حق گام‌های موثری برداریم و شاهد درخشش و شکوفایی اعضا و مربیان و اعتلای نام کانون باشیم.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون سمنان نیز ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و قدردانی از همکاری و همراهی کارشناسان و مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری اظهار داشت: بخش نظارت و هدایت برنامه‌های کتاب کار با کارشناسان اداره‌کل صورت می‌گیرد و مسئولان بر اساس نیازسنجی و امکانات و توانمندی مراکز خود نسبت به اعلام برنامه‌های پیشنهادی اقدام کنند.

در ادامه، کارشناسان حوزه‌ی معاونت فرهنگی و نمایندگان مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان، عناوین برنامه‌های پیشنهادی واحد خود را در راستای اهداف کتاب کار سال ۱۴۰۱ بیان کردند.

گفتنی است؛ توجه به برآیند فعالیت‌ها، ارسال به‌موقع گزارش فعالیت‌های اجرایی، توجه به فرایند جشنواره قصه‌گویی و برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های تخصصی در راستای اهداف این جشنواره، توجه به مناطق محروم و روستایی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی با هدف ایجاد شادی و نشاط در کودکان و نوجوانان این مناطق، تشویق اعضای نوجوان به فعالیت‌های پژوهشی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری، برگزاری جلسات کارشناسی، بازدید فصلی و دوره‌ای کارشناسان تخصصی از مراکز فرهنگی هنری، اعلام برنامه‌های شاخص مرتبط با دفاع مقدس، تأمین حداقلی ملزومات مورد نیاز مراکز فرهنگی‌هنری، از موضوعات بیان شده در این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =