تشکیل کارگروه ویژه برای دانش‌بنیان کردن فعالیت‌ها و تولیدات کانون با ایجاد مرکز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تشکیل یک کارگروه ویژه، برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال را با عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» آغاز کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در نشست ویژه‌ای با حضور اعضای شورای معاونان به برنامه‌های کانون برای دانش‌بنیان کردن فعالیت‌ها و تولیدات این مجموعه پرداخته شد.

مدیرعامل کانون در این نشست یادآور شد از همان زمان اعلام شعار از سوی رهبر معظم انقلاب فعالیت در این مسیر را آغاز کردیم و قصد داریم با تشکیل کارگروهی ویژه، برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای را پی‌ریزی کنیم.

مهدی علی‌اکبرزاده توضیح داد که وزیر آموزش و پرورش نیز در آیین گشایش نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی بر توجه هرچه بیشتر به موضوع دانش‌بنیان تأکید کرد و ما به‌طور کامل در پی اجرایی و عملیاتی‌کردن شعار سال ۱۴۰۱ در مسیر تحقق اهداف عالی کانون پرورش فکری هستیم.

پیشتر مدیرعامل کانون استفاده از فناوری‌های جدید، امکانات صوتی و تصویری و چندرسانه‌ای و توجه بیشتر به طراحی و ایجاد شبکه‌های اجتماعی، قالب‌ها و برنامه‌های کاربردی رایانه‌ای در فضای وب برای کودکان و نوجوانان،

همچنین استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی در کتاب‌خانه‌های کانون، خودروهای سیار مراکز سیار شهری و روستایی و تماشاخانه‌ها و تریلی‌های آن، استفاده بیشتر از فناوری‌های نوین آموزشی در حوزه‌های فرهنگ، هنر، ادبیات و علوم و نجوم برای آموزش مربیان و اعضای مراکز، گسترش فعالیت‌ها در حوزه شبکه‌های اجتماعی و تلاش برای افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان در محیط وب، طراحی استودیوهای پیشرفته مجازی، توجه به تولید محتوای واقعیت افزوده و محتوای تعاملی چند رسانه‌ای و بهره‌گیری از نرم‌افزارها و بسترهای اینترنتی تولید و فروش محصولات فرهنگی و هنری را از جمله برنامه‌های کانون در سال جدید عنوان کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =