شهرک پرند به حوزه صنعت بازی و اسباب‌بازی اختصاص یافت/ شرکت‌های ایرانی ظرفیت حضور در بازارهای جهانی را دارند

محمدرضا برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت درحاشیه بازدید از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی درباره رویداد فرهنگی و هنری و اقدامات لازم برای رشد این صنعت، سخن گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت درحاشیه بازدید از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر در حوزه صنعت بازی و اسباب‌بازی فعالیت‌های بسیار ویژه‌ای را شروع کرده‌ است و با پیشینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری که در حوزه کودک و نوجوان دارد، به عنوان متولی این حوزه شناخته شده و همیشه به توسعه و پیشرفت این حوزه به خصوص صنعت بازی و اسباب‌بازی کمک کرده ‌است.
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت ادامه داد: نتیجه فعالیت‌هایی که کانون در تمام این سال‌ها مدیریت کرده، محصولات باکیفیتی است که در اسفند ۱۴۰۰ در هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به عنوان اثر برگزیده شناخته شد و امروز هم در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با اقبال گسترده مخاطبان و کودکان قرار گرفته است. 
برادران درباره محصولات و نیازهای روز جامعه در حوزه صنعت بازی و اسباب‌بازی گفت: عرضه محصولات باکیفیت ایرانی، متناسب با سلیقه و نیازهای اجتماعی و فرهنگی خانواده‌های ایرانی در نمایشگاه، باعث خوشحالی است. این رویداد به اعتقاد من نمایشگاه باکیفیت و قابل قبولی بود و مزیت‌هایی مانند قیمت مناسب از ویژگی‌های برندها و شرکت‌های بازی و اسباب‌بازی است که می‌تواند ظرفیت پوشش بازار داخل و خارج از کشور را بهره‌مند کند.


او با اشاره به مشاهدات خود از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی، توضیح داد: دو سطح مجموعه در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی وجود داشت؛ یکی مجموعه‌های نوپا و تازه تاسیس بود که در تیراژ محدود فعالیت می‌کردند. البته این مجموعه‌ها با کیفیت بالایی محصولات خود را عرضه ‌کردند و ایده‌های بکر و خلاقانه‌ای داشتند. در کنار این مجموعه‌های کوچک و نوپا، مجموعه‌های بزرگ و شناخته شده‌ای حضور داشتند که سطح تولید و عرضه آن‌ها، نه تنها بازار داخلی، بلکه بازار منطقه و حتی فراتر از آن را هم پوشش می‌دهند. حضور این شرکت‌ها بسیار خوشحال‌کننده است چرا که از توانایی فعالیت در بزرگ‌ترین سطح فعالیت‌های صنعتی و تجاری برخوردار هستند.
برادران عنوان کرد: با توجه به شکل گیری اداره کل صنایع خلاق، می‌توان بستری را برای تجاری و صنعتی شدن شرکت‌های فعال در حوزه صنعت بازی و اسباب‌بازی ایجاد کرد تا از تمام این مزیت‌ها استفاده شود. سهمیه دریافت مواد اولیه باکیفیت، اختصاص زمین در شهرک‌های صنعتی، اختصاص تسهیلات مالی برای بالا بردن سرمایه در گردش، همچنین ایجاد شرایط برای حضور این شرکت‌ها و محصولات‌شان در مجامع بین‌المللی و پیگیری برای تسهیل در صادرات آن‌ها، افزایش دانش صنعتی شرکت‌ها و قرار دادن آن‎‌ها در زیست بوم و اکوسیستم این صنعت، از جمله مزیت‌های این فرآیند است.
او گفت: تمام شرکت‌ها و برندهایی که در نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی می‌توانند از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند و به این زیست بوم بپیوندند تا در جریان پیشرفت این صنعت قرار بگیرند، زیرا این صنعت ظرفیت حضور در بازار بین‌المللی در بهترین کیفیت را دارند.
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت با بیان اینکه شهرک صنعتی پرند به فعالیت شرکت‌های فعال در حوزه بازی و اسباب‌بازی اختصاص یافته است، اظهار کرد: به صورت خاص در شهرک صنعتی پرند یک منطقه را به صنعت بازی و اسباب‌بازی اختصاص داده‌ایم و شرایط فعال شدن دیگر شهرک‌های صنعتی را برای فعال شدن صنعت بازی و اسباب‌بازی در آن‌ها ایجاد کرده‌ایم.
برادران با اشاره به همکاری و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صنایع عمومی وزارت صمت برای حضور شرکت‌ها در شهرک صنعتی گفت: در میزان تولید محصولات برای حضور شرکت‌ها و برندهای فعال بازی و اسباب‌بازی، یک حداقل را مشخص کرده‌ایم که توصیه می‌کنیم اگر شرکت‌ها، کمتر از این حد نصاب تیراژ تولید و محصول دارند، به شهرک صنعتی نپیوندند. اگر یک شرکت به تولید محدود محصولات می‌پردازد و به گوشه بازار اتکا می‌کند، به فعالیت‌های خود در شرایط فعلی خود ادامه دهد و شرکت‌هایی که می‌خواهند به سطح تولید و توزیع بالایی دست پیدا کنند، نسبت به فعالیت خود در شهرک اقدام کنند.

او در پایان با اشاره به لزوم ایجاد شرایطی که تمام خانواده‌ها در سطح کشور توان خرید محصولات و اسباب‌بازی‌ها را داشته باشند، گفت: عمده محصولاتی که من در نمایشگاه دیدم، حداکثر تیراژ آن‌ها در حد ۱۰ تا ۲۰ هزار است که برای رسیدن به سطح بازار مطلوب نیاز است این تیراژ به سطح یک میلیون ارتقا پیدا کند و شرکت‌ها باتوجه به شرایطی که برای آن‌ها ایجاد می‌کنیم، چندبرابر ظرفیت فعلی تولید محصولات خود را داشته باشند تا قیمت کلی محصولات نیز کاهش پیدا کند و به یک توازن مطلوب در سطح این بازار برسیم.
نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود. 
هشتمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی با عنوان «آپارتمان نشینی» نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =