دو ویژه برنامه مناسبتی در مرکز فرهنگی و هنری شماره سه کانون استان قزوین

به مناسبت هفته زمین پاک و آخرین چهارشنبه ماه مبارک رمضان، دو ویژه برنامه در مرکز فرهنگی و هنری شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، دو ویژه‌برنامه مناسبتی و مذهبی در مرکز فرهنگی و هنری شماره سه کانون استان قزوین اجرا شد.

نخست به مناسبت هفته زمین پاک و با هدف فرهنگ‌سازی در مخاطبان در این مرکز یک برنامه نقاشی گروهی اجرا شد. در این برنامه دیوار ساختمان مرکز که دچار آسیب شده بود، توسط اعضا با یک نقاشی دیواری بزرگ حاوی پیام" من زمین را پاکیزه نگه می‌دارم "پوشانده شد، در ادامه اعضا به پاک‌سازی محوطه اطراف کانون پرداختند.

همچنین معرفی وقایع و ایام«روز جهانی زمین پاک و اهداف این نام‌گذاری» و بحث آزاد درباره راه‌های کاهش آلودگی زمین از دیگر فعالیت‌های این برنامه بود.

گفتنی‌ست دوم تا هشتم سال ۱۴۰۱ به عنوان هفته زمین پاک با شعار «سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک» نامیده شده بود.

هم‌چنین اعضای دختر این مرکز در آخرین چهارشنبه ماه مبارک رمضان با حضور در آیین «کیسه‌دوزی»برای افزایش رزق و روزی‌شان کیسه دوختند.

در این برنامه که با هدف آشنایی بیشتر اعضا با آداب و رسوم بومی و محلی اجرا شد، اعضای دختر مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین همراه با مربیان مرکز، با حضور در مسجد سنجیده قزوین (از مساجد قدیمی این شهرستان)در کنار هم کیسه برکت دوختند.

این فعالیت براساس باوری کهن و آیینی مذهبی در قزوین انجام شد که مردم بر این عقیده بودند که دوختن کیسه و قراردادن مقداری پول در آن در آخرین چهارشنبه ماه مبارک رمضان  باعث افزایش برکت زندگی و روزی‌شان می‌شود

معرفی ایام و احکام عید سعید فطر و هم‌خوانی قرآن مجید از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این برنامه بود.

همکاری با خیران و اهدای بسته کمک معیشتی به خانواده های کمتر برخوردار از دیگر فعالیت‌های این مرکز در ماه مبارک رمضان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =