اهمیت کانون در اجرای طرح‌های بزرگ فرهنگی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اجرای طرح‌های بزرگ فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی کشاورز در نشست با مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون گفت: حدود ۹هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی در جزیره کیش مشغول تحصیل هستند.
وی افزود: جزیره کیش در حوزه فرهنگ نیازمند اجرای یک طرح بزرگ فرهنگی است و این مهم باید عملیاتی شود.
کشاورز تصریح کرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و بهره‌مندی از فضاهای موجود و ظرفیت فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی در جزیره کیش، باید نسبت به تولید محتوا اقدام کرد.
وی اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه‌های پیشگیری و بر طرف کردن مشکلات پیش رو  نقش به‌سزایی ایفا می‌کند، بنابراین با تدوین یک برنامه مشترک و اثرگذار و اجرای طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت می‌توان چالش‌ها را به حداقل رساند.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم‌چنین تاکید کرد: کودکان و نوجوانان باید دغدغه‌مند، پرسش‌گر، مطالبه‌گر و پاسخ‌گو تربیت شوند و در حوزه علوم انسانی با بهره‌مندی از ظرفیت کانون، می‌توان فعالیت‌های مطلوبی را انجام داد.
«کشاورز» مطالعه، انجام امور اساسی با قابلیت اجرا و دست‌یابی به اهداف تعیین شده را مهم ارزیابی کرد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌ها، تولیدات فرهنگی‌هنری و ظرفیت‌های کانون در این نشست گفت: راه‌اندازی یک مرکز کانون در جزیره کیش، که فضایی غیر از فضای مدرسه در زمینه پرورش استعدادها و شکوفا شدن خلاقیت‌های بچه‌ها باشد ضروری است.
علی‌اکبرزاده هم‌چنین اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره‌های بین‌المللی و زمینه‌های مختلف صاحب جایگاهی ارزشمند و معتبر است و دارای بیش از یک‌هزار مرکز ثابت، سیار و پستی است که در سراسر ایران فعالیت می‌کنند.


وی تولید و نظارت بر واردات اسباب‌بازی را از دیگر فعالیت‌های کانون عنوان کرد و گفت: قوانین شورای نظارت بر اسباب‌بازی‌ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
مدیرعامل کانون در ادامه افزود: کانون، کودکان و نوجوانان را دغدغه‌مند پرورش می‌دهد و تمام آموزه‌های زندگی را در قالب پیوست‌های فرهنگی برگرفته از زندگی اسلامی ارائه می‌کند.
وی ایمان و اتکا به خداوند را به عنوان کلید واژه‌ای عنوان کرد که در کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خوبی مشهود است و معرفی هویت ایرانی اسلامی را در کانون یکی از اساسی‌ترین نکات آموزشی دانست.
علی‌اکبرزاده در پایان گفت: ما با تمام ظرفیت‌ها و توان برای خدمت‌گذاری به فرزندان این مرز و بوم آمادگی داریم.
پیشنهاد ایجاد کانون در جزیره کیش و تعمیم به دیگر مناطق، ایجاد گردشگری کودک و تدوین برنامه‌های کانون در قالب طرحی برای ارائه به سازمان، تولیدات مشترک محتوایی و تصویری و برپایی جشنواره‌های مرتبط با کودک و نوجوان مانند فیلم کودک، برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و تعبیه دفتری در تهران برای پیگیری مطالبات و برنامه‌های مناطق آزاد از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود که عصر دوشنبه ٢٦ اردیبهشت در سازمان مناطق آزاد کیش برگزار شد.
این نشست با حضور مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، سرپرست معاونت فرهنگی‌اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، عضو هیات مدیره کانون و مدیرکل کانون استان هرمزگان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =