برگزاری یازدهمین نشست انجمن هنرهای نمایشی کانون کهگیلویه و بویراحمد

یازدهمین نشست آموزشی انجمن هنرهای نمایشی استان (ایده ) با حضور تعدادی از اعضا و مربیان انجمن با موضوع" خلاقیت در بازیگری " درتاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد وحید محمد خانی مدرس نشست در ابتدای آموزش خلاقیت را به معنای متفاوت بودن ندانست و گفت: خلاقیت تلاش برای ایجاد یک تغییر کوچک در ساختاری همیشگی است و با طرح سوال می توان خلاقیت اعضا را بر می انگیخت.  

وی  مشاهده دقیق در وقایع اطراف و پیرامون را به پیدا کردن حفره‌ای در لابلای یک چرخه دائمی تشبیه کرد و تاکید کرد: با این رویکرد جدید میتوان از روزمرگی به نو شدن مبدل شد.

 محمدخانی به توضیح مطالبی در خصوص خلق لحظه و تصویر پرداخت و تصاویر ثابت را همچون مجسمه به همراه فیگور نوعی تئاتر لحظه‌ای دانست.

مدرس انجمن در تکمیل مباحث این نشست حضوری  به ایجاد تصویر به وسیله بدن در ژست نمایی برای بازی رئال اشاره کرد و  ادامه  با توجه به رویکرد کارگاه بر اساس خلاقیت بدن، نمونه‌های عملی را با مشارکت اعضا  اجرا شد.

اعضای نشست در پایان کارگاه بصورت بداهه و همچنین با استفاده از نمایشنامه‌های کوتاه به اجرای صحنه‌ای و خلاقانه  پرداختند.

محمدخانی در پایان مباحث آموزشی  یکی از راه‌های پرورش خلاقیت را  تصویرسازی با استفاده از مواد بازیافتی دانست و موارد عملی نیز دراین خصوص اجرا کرد.

ارتباط  متقابل با مخاطب و پاسخ به سوال‌های  اعضای شرکت کننده در بخش پایانی کارگاه انجام گرفت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =