کد خبر: 314722
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
رونمایی از نسخه ترکی چهار عنوان از کتاب‌های کانون

مجموعه کتاب‌های «قصه‌های کوتی کوتی» نوشته فرهاد حسن‌زاده و «غنچه بر قالی» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان ترکی استانبولی در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قرارداد واگذاری حق چاپ این کتاب‌ها با انتشارات Mevsimler  با حمایت طرح گرنت (طرح حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازارهای جهانی) و با واسطه‌گری آژانس ادبی کیا در سال ۲۰۱۹ بسته شده بود.

در این مراسم که با حضور ناشران، نویسندگان و تصویرگران کتاب‌ها برگزار شد علاوه بر مجموعه کتاب‌های کوتی‌کوتی و غنچه برقالی از نسخه ترکیه‌ای کتاب‌های «کوچه روزبه» از انتشارات افق، مجموعه کتاب «آفرین پسر گلم» نوشته اعظم تبرایی از انتشارات نوای مدرسه، «پشت پنجره» و «موش و گربه و باقی دوستان» هر دو اثر سیدمهدی شجاعی،  «سفید، سفید تنها بود»، «این تری زی، آن تری زی» و  «شاخه‌ها در باد و ریشه‌ها در خاک» هر سه نوشته مصطفی رحماندوست، همگی از انتشارات نیستان، «کلاغ سیاه به سفر می‌رود» نوشته بابک صابری از انتشارات طوطی، «دختر انار» نوشته محمدهادی محمدی از انتشارات پرتقال و «۱۸+۲ دارکوب» نوشته محمدهادی محمدی از انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با حضور نویسندگان آثار نیز رونمایی شد.

مجموعه کتاب‌های «قصه‌های کوتی کوتی» شامل «سرما نخوری کوتی کوتی»، «دنیا را بلرزون کوتی کوتی» و «شام سرد شد کوتی کوتی» تاکنون به زبان‌های مالایی، انگلیسی و عربی نیز به چاپ رسیده و هم اکنون به دست کودکان ترکیه رسیده است.

پیش از این، کتاب «خانه‌ام کجاست» به نویسندگی و تصویرگری رضا دالوند از سوی این انتشارات ترکیه‌ای به چاپ رسیده بود.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت آغاز و تا سی‌ویکم اردیبهشت ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و بصورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =