اکران فیلم‌های منتخب جشنواره پویانمایی در کانون سمنان

دومین ‌جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با موضوع بررسی برنامه‌های روز پویانمایی و اکران فیلم‌های منتخب جشنواره‌ی دوازدهم، برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، دومین ‌جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور مشاور مدیرکل، معاونان فرهنگی و اداری‌مالی، روابط‌عمومی و کارشناسان حوزه‌ی معاونت فرهنگی با موضوع برنامه‌ریزی روز پویانمایی و اکران فیلم‌های منتخب دوازدهمین جشنواره‌ی پویانمایی هم‌زمان با سراسر کشور، برگزار شد.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون سمنان در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از همکاری و همراهی کارشناسان و مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری در راه‌اندازی کارگاه‌های تخصصی فصل بهار، اظهار داشت: ۳۶ کارگاه تخصصی در بستر فضای مجازی(برخط) و ۱۰۶ کارگاه تخصصی هم به‌صورت حضوری در مراکز فرهنگی‌هنری استان تشکیل شده و نزدیک به ۱۰۰۰ مخاطب کودک و نوجوان از این‌کارگاه‌ها استقبال کرده‌اند.

وی در ادامه، رشد ۲۸ درصدی در تعداد کارگاه و ۳۵ درصدی در درآمد حاصل از کارگاه‌ها نسبت به ترم زمستان را نتیجه‌ی تلاش همکاران استان سمنان دانست و گفت: برنامه‌های پیش‌بینی استان طبق فرمت درخواستی از ستاد مرکزی در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، آموزش و پژوهش و برنامه‌های شاخص مراکز، تدوین و در مهلت مقرر فرستاده شده است و پس از دریافت تأییدیه به تمامی مراکز استان ارسال خواهد شد.

معدنی یادآور شد: فرایند برنامه‌ریزی در مراکز نیز با هدایت کارشناسان فرهنگی انجام شده و کارشناسان این واحد در حال بررسی و اعلام نظر درخصوص برنامه‌های پیشنهادی مراکز هستند.

معاون فرهنگی کانون سمنان تصریح کرد: ابلاغ نظارت بر کارگاه‌های تخصصی ویژه کارشناسان، صادر شده و بر اساس مصوبه‌ی جلسه‌ی اول شورا، برنامه‌ی زمان‌بندی بازدید حضوری کارشناسان حوزه‌ی معاونت فرهنگی، تنظیم و در دستور کار قرار گرفته است و کارشناسان بایست پس از انجام بازدید، گزارش آن را با هدف تقویت نقاط قوت و ضعف، رفع موانع و ارائه‌ی راهکارهای کارشناسی به مراکز ارسال دارند.

معدنی با توجه به اهمیت فضاسازی مراکز، به صدور ابلاغ برای راحله دانایی کارشناس آفرینش‌های هنری کانون سمنان به‌عنوان مسئول  نظارت بر فضاسازی مراکز، اشاره و اظهار کرد: تمامی فضاسازی‌ها بایست در قالب دستورالعمل نکات اجرایی، متذکر و در بازدیدهای حضوری، موارد بازبینی شود.

مهری جهان‌لتیباری معاون اداری‌مالی کانون استان سمنان در ادامه‌ی جلسه درخصوص تهیه ملزومات مورد نیاز برای کارگاه‌های تخصصی و فضاسازی به بیان نکاتی پرداخت و گفت: اقلام مورد نیاز با توجه به لیست پیشنهادی معاون فرهنگی و اعتبار موجود به‌ترتیب اولویت برای مراکز، تهیه و ارسال خواهد شد.

کارشناس هنری کانون سمنان نیز با تأکید بر رونق انیمیشن در استان، ضمن ارائه‌ی گزارش کوتاهی از دیدار با کارشناسان حوزه‌ی هنری شاهرود و فهیمه قبادی کارگردان و انیماتور بومی به بازخوانی شیوه‌نامه‌ی روز پویانمایی و بخش‌های اجرایی آن پرداخت.

گفتنی است، تشکیل کمیته استانی پویانمایی متشکل از مدیرکل، معاونان، روابط‌عمومی، انفورماتیک، کارشناس‌مسئول و کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی، مکاتبه با مراکز و ابلاغ نکات اجرایی روز پویانمایی به مسئولان مراکز استان، تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب در قالب پخش تیزر و بازنشر پوستر جشنواره‌ی دوازدهم پویانمایی با هماهنگی کارشناس روابط‌عمومی، دانلود فیلم‌ها توسط کارشناس انفورماتیک استان و ارسال آن به تمامی مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی استان، ارسال گزارش فعالیت اجرایی به‌همراه مستندات از سوی مسئولان مراکز، برگزاری نشست تخصصی در دو شهرستان سمنان و شاهرود با دعوت از کارگردان و انیماتور بومی، اکران فیلم‌های منتخب جشنواره هم‌زمان با روز پویانمایی در سالن شهید قاسم سلیمانی با حضور مشترک اعضای مجتمع و مراکز شماره یک و دو سمنان و هم‌چنین اعضای مرکز تخصصی نیکوکاری کودک و نوجوان، اجرای هم‌زمان برنامه در روستاهای تحت پوشش مراکز سیار با هماهنگی مدیران مدارس و دهیاری روستا، اجرای برنامه در مدرسه یا منطقه‌ی تحت پوشش مراکز پستی استان و... برخی از مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =